Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#80242Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
09.01.2025, před 9 dny

slavka perscheova

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás se stížností na společnost AAA Auto (AURES Holdings a.s.). Jedná se o neuznanou reklamaci.
Dne 8. 9. 2024 jsem zakoupila zánovní vůz Kia Ceed rok výroby 2018 v AAA auto pobočka Kladno za cenu 250tisic.
Od počátku bylo všechno špatně:
-technický průkaz byl zaslaný na Slovensko. Měsíc trvalo, než mi přišel průkaz na českou adresu
- dva dni po registraci vozidla se se na přístrojové desce objevily varovné kontrolky systému elektronické stabilizace (ESC), kontrolka asistenta pro předcházení čelnímu nárazu, varovná kontrolka protiblokovacího systému ABS a souhrnná varovná kontrolka a do toho se objevilo klepání od zadního pravého kola.
-následně jsem navštívila pobočku Kladno a žádala sepsaní reklamace vozidla. Pan S. žádal provést diagnostiku vozidla. Následně provedená diagnostika v autorizovaném servisu Kia. Závěr zněl: nelze vyloučit vadnou kabeláž cena opravy cca 20 tisíc, nelze vyloučit systém řídící jednotky ABS cena 95 tisíc (21.11)
-v ten samý den jsem sepsala s pánem S. na pobočce reklamační protokol
-4.12 přišlo vyjádření, že je reklamace zamítnutá z důvodu že „Kupující byl seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace nejsou vady, za níž prodávající odpovídá, a proto prodávající reklamaci zamítá. Přesto prodávající nabízí kupujícímu jako určitý projev dobré vůle finanční částku ve výši 10.000,- Kč. Tato částka může být v případě zájmu zaslána na bankovní účet, je platná do 5. 12. 2024 (jeden den!)“.
Chyba ABS jednotky není zmíněna v předávacím protokolu, který jsem mimochodem obdržela až 3.1.2025 tudíž se z mého pohledu jedná o skrytou vadu na kterou mě nikdo při koupi vozidla neupozornil.
5.12. sepsaná námitka proti způsobu vyřešení reklamace na pobočce. Čekala jsem měsíc ale žádná odpověď z reklamačního oddělení nepřišla. 6. 1. 2025 jsem se opět vydala na pobočku Kladno za panem S. dořešit mojí situaci. Po několikaminutovém domlouvání pan S. zavolal panu Z. –vedoucímu reklamačního oddělení, který mu sdělil, že mám přistavit vozidlo na pobočku a že má se mnou sepsat druhý reklamační protokol z důvodu, že si tam auto nechají a zjistí přesný problém na vozidle.
Auto jsem v ten samý den na pobočku přivezla. Odpoledne 8. 1. 2024 mi volal pan Z., vedoucí reklamačního odděleni v Praze, s tím, že jsem zbytečně sepisovala nový reklamační protokol, že asi nastala chyba v komunikaci a že nebyl důvod přistavovat vozidlo a dokonce, že nic víc než 10 000,-Kč jako projev dobré vůle od nich nedostanu. Opakoval, že závada na vozidle asi je, když to uvedl servis Kia Kladno po diagnostice, ale že to je závada, která byla jistě způsobená předchozím majitelem. Společnost AAA byla uvedená jako druhý majitel vozidla, tudíž jsme vozidlo zakoupili přímo od majitele Podotýkám, že chování obou pánů bylo velice neprofesionální, místy urážející a výsměšné.


Děkuji za vaši pomoc a prosím vás o radu, jak v takové situaci postupovat dále.

S pozdravem
Perscheová


Produkt

Kia Ceed datum registrace 02.08.2018


Požadované řešení

Firma by se k našemu problému měla postavit čelem. Toto je poslední krok, který činím a to jen z důvodu, že pevně věřím, že se se společností domluvíme na mimosoudním vyrovnání v kratší době, než kdyby se to muselo řešit soudní cestou. Dvě komerční televizní stanice velice rády odvysílají reportáž.

Potřebuji auto na cestu do práce a odvážení syna do školy, jelikož z místa kde bydlím se do práce bez přestupů nedostanu. Opětovně požaduji odstranění závady v co nejkratší době nebo odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2025 19:28, před 24 hodinami

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.