Společnost


PENFAST s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8025Neuznaná reklamace - není možné se s nikým s firmy spojit

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.10.2015, před 9 lety

Dana Dvořáková

Znění stížnosti

Objednala jsem si přes internetový obchod Alexa.cz elektronickou čtečku knih + obal. Ta mi 7.9.2015 přišla poštou. Na první pohled se zdálo všechno v pořádku. V týdnu od 7.-11.9. jsem čtečku zapnula 2 krát, nahrála do ní nějaké knihy dle platných návodů. 16.9. jsem začla čtečku používat na čtení. Prvních cca 100 stran čtené knihy bylo v pořádku, vše fungovalo. Pak jsem četla a najednou se ebook sama vypnula, po 10 minutách se mi ji podařilo znovu zapnout. Druhý den se sama vypnula asi tak třikrát, ale pořád to šlo nastartovat - třeba po půl hodině. 20.9. jsem četla naposledy, asi po 10 stranách zhasla obrazovka a už to nešlo nahodit. 23.9. jsem zkoušela čtečku nabít přes počítač, abych si ověřila, že třeba nebyla vybitá baterka - ani potom čtečka nereaguje na nic. 24.9.2015 jsem napsala e-mail na obchod@alexa.cz, kde jsem popsala, jaký mám problém se zakoupeným zbožím a že bych ráda čtečku reklamovala, aby mi poslali informace, jak mám postupovat dál. Na to nikdo neodpověděl. Tak jsem volala na telefonní číslo 222 262 011, které Alexa uvádí jako kontakt na pomoc. V telefonu záznamník oznámí, že telefonicky nejde momentálně nic vyřizovat, ať píšeme na e-mail obchod@alexa.cz.
Poté mi přišel email (takový ten automatický), že jsem nakupovala na Alexe a ať ohodnotím svůj nákup, tak jsem ohodnotila svůj nákup - velice negativně a tam jsem si mimojiné přečetla názory dalších zákazníků, kteří řešili stejný problém jako já. Buď jim přišlo vadné zboží a reklamovat nejde, nebo zaplatili převodem a zboží jim vůbec nedošlo. Tak jsem 29.9. napsala na Alexu druhý e-mail, aby mi laskavě odpověděli, že chci uplatnit reklamaci. Opět žádná odpověď.
30.9.2015 jsem šla na Policii ČR podat trestní oznámení na tuto firmu. Na Policii byli sice velmi milí, ale bohužel mi moc nepomohli. Nepřímo mi naznačili, že mám smůlu, že mi zboží přišlo - sice nefunguje, ale došlo. Kdybych prý zaplatila zboží, které by mi potom neposlali, tak bych mohla klidně podat trestní oznámení. Nicméně záznam tam Policie má a pak mi poradili, abych se obrátila na Českou obchodní inspekci. Takže jsem napsala přes internet dotaz na Českou obchodní inspekci, která má však na odpověď 30 dní a tu jsem zatím nedostala. 9.10. jsem psala mail na Heureka.cz, kteří obchod Alexa.cz doporučovali a ti s tím také nemohou nic dělat.


Produkt

POKETBOOK e-book reader 626 Touch Lux 3/ 4GB / 6"/ Wi- Fi/ m


Požadované řešení

Koupila jsem zboží za 3000,- Kč, které vůbec nefunguje. Požaduji vrácení peněz v celkové částce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2015 14:36, před 9 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Prodávající podle zákona musí přijmout reklamaci v kterékoli své prodejně se shodným sortimentem prodávaného zboží. V případě, že nemá takové obchodní prostory, lze reklamaci směřovat na adresu jeho sídla nebo místa podnikání.

Dalším možným subjektem, u kterého je možné uplatnit reklamaci je záruční servis, pokud je v potvrzení o právech ze záruky určen k opravě zboží. Pokyny prodávajícího kontaktovat určený servis je nutné uposlechnout, pokud je servis v místě prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele bližším než prodejna.

Pokud prodávající nepřijme zboží k reklamaci, lze takové jednání kvalifikovat jako správní delikt dle § 24 odst. 7 písm. t) zákona o ochraně spotřebitele a podnikateli může být uložena pokuta až do výše 3000000 Kč. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce.

Jestliže prodávající nereaguje na emaily, doporučujeme vést komunikaci písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Bude-li uplatnění reklamace zasláno poštou, uplatní se domněnka doby dojití dle zákona i v případě, že adresát dopis nepřevezme. To znamená, že zásilka se bude považovat za doručenou a prodávajícímu počne plynout 30 ti denní lhůta k vyřízení reklamace. Marným uplynutím této lhůty vzniká spotřebitelce nárok na odstoupení od smlouvy.

Po případném odstoupení je třeba vyzvat podnikatele k vrácení peněžité částky, zároveň je vhodné určit přiměřenou lhůtu ke splnění této povinnosti. Neuhradí-li pak podnikatel dluh v tomto termínu, ocitá se v prodlení a je na něm možné požadovat i úroky z tohoto prodlení.

Před případným podáním žaloby k soudu je však třeba zaslat podnikateli předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2016 16:52, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.