Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 09.09.2014 jsem v prodejně Pro zdraví s.r.o., Kostelní 10/5
, 46001 Liberec II-Nové Město, zakoupila obuv v ceně 1.540,- Kč.
Tuto obuv jsem reklamovala dne 18. 06. 2015.
Reklamace obuvi včetně odstranění vady nebyla vyřízena v zákonem stanovené lhůtě a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po osobním jednání a nedohodě se zástupkyní prodejny, jsem se obrátila na ČOI, Inspektorát Ústecký a Liberecký se sídlem v Ústí nad Labem, pracoviště Liberec, která provedla kontrolu prodejny. Závěr z kontroly stanovil, že podnět byl oprávněný a reklamace nebyla vyřízena v zákonem stanovené lhůtě a mám právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady, na odstranění vady opravou věci, na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo právo na odstoupení od smlouvy.
Při dalším osobním jednání se zástupkyní prodejny, odmítla veškerou komunikaci, proto jsem dne 01.09.2015 poštovní zásilkou odeslala písemnou formu o odstoupení od smlouvy s požadavkem na vrácení finanční částky v hodnotě 1.540,- Kč a přiložila poškozenou obuv. Do 30 dnů ode dne převzetí zásilky prodejnou, nedošlo k žádnému plnění svých závazků a povinností a k navrácení požadované finanční částky.
Obuv Alpro C 130 story black vel. 39
Vrácení finanční hotovosti 1.540 Kč.
|
Tweet |
Pokud není reklamace vyřízena řádně a včas v zákonem stanovené lhůtě, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz, jak již spotřebitelka sama učinila.
V odstoupení od smlouvy je vhodné určit prodávajícímu přiměřenou lhůtu k vrácení finančních prostředků. Po marném uplynutí této lhůty se podnikatel ocitá v prodlení a je možné na něm požadoat i úroky z tohoto prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb. Doklady prokazující odstoupení je třeba uschovat pro případ potřeby pozdějšího dokazování.
Je-li prodávající stále v prodlení, doporučujeme jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Tato výzva musí být prodejci zaslána nejméně 7 dní před případným podáním žaloby k soudu, jinak by žalobce nemohl v soudním řízení požadovat náhradu vynaložených nákladů. Výzva se zasílá v písemné formě na adresu pro doručování. V tomto případě tedy připadá v úvahu adresa sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.