Společnost


GELIS Principle s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80273Reklamace nového zboží do 6 měsíců

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2025, před 6 dny

Alexandra Poláková

Znění stížnosti

Zakoupila jsem od společnosti Gelis nový notebook HETRIX_W14_COMBO. Obrazovka nového notebooku začala po 3 - 4 měsících od používání černat asi cca 2 minuty po neklikání myší. Následně jsem ho musela vypnout dlouhým stiskem tlačítka a znovu zapnout, pak teprve fungoval. Po dalším měsíci se uvolnil šroubek za zadního krytu vlevo dole notebooku. Šroubek se protáčel, nešel zašroubovat, proto jsem žádala společnost Gelis o opravu v záruce do 6 měsíců nebo výměnu za nové zboží. Gelis mi doporučil servis-opravnu Sotomar v Brně, která je prý rychlá a kvalitní. Doporučená společnost Satomar mi notebook mechanicky poškodila. Osobně jsem tam vezla notebook aby se nepoškodil dopravou, společnost Satomar nejen že nezašroubovala protáčející se šroubek, jelikož nestrhla ani bezpečnostní pásku, kterou jsem vadný šroubek přelepila. Ale notebook mi zaslala službou PPL bez jakékoli předchozí informace, a to ve velké krabici, kde notebook nebyl řádně upevněn, prasklý zespodu i uvnitř na vnějším stříbrném plášti. Notebook je nyní poškozený mechanicky smluvním servisem společnosti Gelis, který nic neopravil, šroubek se stále protáčí, notebook černá. Mám vše samozřejmě nafoceno. Nesouhlasila jsem s vyřízením reklamace. Jedná se o reklamaci do 6 měsíců od koupě notebooku, kdy je jasné, že tento byl vadný již při koupi. Jedná se o skrytou vadu zboží do 6 měsíců. Žádala jsem okamžitou výměnu vadného zboží za nové. Ale společnost Gelis není proaktivní, jen doporučuje servis, který mi nový notebook ještě více poškodí. U společnosti Gelis jsem koupila nové zboží, které nefunguje a je mi k ničemu. Přišla jsem nejen o peníze, ale ještě musím osobně zavést zdarma nové zboří do opravny, která zboží poškodí a pošle ve velké nevycpané krabici zpět. Velmi nespokojený klient. Tuto společnost nikomu nedoporučuji.


Produkt

Kód objednávky: 202402391, Notebook Hetrix 14,1" IPS FULL HD, 2x2,8 GHz


Požadované řešení

Výměna za nový notebook. Nebo oprava.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2025 21:11, před 9 hodinami

V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Dle § 2951 odst. 1 občanského zákoníku se škoda nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit dle § 2969 odst. 1 občanského zákoníku.

Dle § 2172 občanského zákoníku platí, že vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.