Počet nahlášených stížností: | 186 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 9 |
Objednávka ***: Reklamace hodinek nebyla vyřešena ani po 18-ti měsících - obchod od dodání hodinek k reklamaci do Brna a obchod vůbec nekomunikuje.
Hodinky fungovaly cca měsíc, po zaslání reklamace doručeny do P.O.Boxu do Brna, od té doby obchod nereaguje.
Reklamace ani nedostala své číslo:
Dovolujeme si Vás upozornit, že z Vašeho videa/obrázku není zřejmé, že je výrobek poškozen respektive, že zboží není funkční. Žádáme vás tedy, abyste nám produkt zaslali na naší adresu: PJU P.O.BOX 11, Heršpická 875/6a, 60010 Brno
Zboží prosíme zasílat výhradně Českou poštou, jiné služby na adresu balíky nedoručují, jedná se o depo ČP. Děkujeme za pochopení.
Až nám produkt dorazí, uděláme vše pro to, abychom vaši reklamaci co nejdříve vyřešili.
Obzvláště poslední věta je až smešná.
JH
Vyřízení reklamace opravou, výměnou nebo vrácením financí
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz