Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Společnost První česká energie převzala firmu ENTRI, kde bez podpisu a souhlasu nás prodávajících přetoky elektřiny z fotovoltaické elektrárny zavedly paušál 99 Kč měsíčně. Od společnosti ENTRI jsem dostával roční platbu okolo 3000 Kč za prodej elektřiny z FV. No a od společnosti PČe ještě musím za prodej elektřiny za celý rok 2024 doplácet 416,69 Kč. Máme malou elektrárnu kdy za celý rok jsme jim prodali 1560 asi kW není to na vyúčtování. Tak bych chtěl všechny stávající a potenciální nové zákazníky varovat před touto firmou. Já naštěstí už od 1.1.2025 u této podvodné firmy nejsem. A nějakých 416 Kč nebudu řešit. Ale jsou to nenažraní Pražáci
Nekorektní jednání firmy První česká energie
Udělat jim negativní reklamu a varovat všechny stávající a potencionální nové zákazníky před nekalými praktiky této firmy
|
Tweet |
V tomto případě mohlo dojít k přechodu smlouvy (všechny práva a povinnosti z bývalé smlouvy přešly na novou společnost). Spotřebitel však o této skutečnosti musí být předem informován a nesmí mu být změněny podmínky smlouvy.
Dle § 11a odst. 4 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že nesouhlasí-li spotřebitel se zvýšením ceny nebo se změnou jiných smluvních podmínek, je oprávněn bez postihu vypovědět závazek ze smlouvy kdykoliv do desátého dne přede dnem účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek, přičemž taková výpověď je účinná ke dni bezprostředně předcházejícímu den účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu odesláno oznámení o výpovědi závazku ze smlouvy držiteli licence.
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon, jako je tomu např. ve výše uvedeném ustanovení § 11a odst. 4 energetického zákona. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel uvádí, že kroky proti společnosti podnikat nebude, stížnost uzavíráme, ponecháváme ji však zveřejněnou pro ostatní spotřebitele.