Počet nahlášených stížností: | 1378 |
Z toho za letošní rok: | 20 |
Stále v řešení: | 47 |
7. 1. t. r. koupen MT, 11. 1. zboží vráceno a na prodejně převzato bez výhrad. Následovala zpráva o zamítnutí vrácení zboží (což mimochodem samozřejmě nejde) s hloupou záminkou, že telefon není uveden do továrního nastavení. Já tvrdím, že je, Alza že není a na tomto nesmyslu chce stavět zamítnutí vrácení zboží, které si ale již převzala bez výhrad v. výše.
Nyní jsem je dvakrát kontaktoval s tím, že pokud se domnívají, že MT není v továrním nastavení, nechť tak učiní znovu; Alza pro jistotu nekomunikuje.
S Alzou, jedním z mých bývalých zákazníků, již mám své letité zkušenosti, bohužel i se zmínkou o předžalobní výzvě k úhradě, což - musím uvěst - zabralo vesmírnou rychlostí.
Takže uvídíme, jaké budou další obstrukce a po třiceti dnech předávám svému právnímu zástupci; ono přijít ráno do práce a najít zapečetěné dveře udělá svoje, na hrubý pytel hrubá záplata.
Netřeba, Alza dobře ví.
Vrácení financí, omluvu nechť si vetknou za klobouk. Ode mne již neuvidí ani korunu.
Problémových eshopů. kteým se vyhýbám jak čert kříži, mám na BlackListu 53, Alza je 54. Blahopřeji!
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.