Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Došlo mi úplně jiné zboží než jsem si objednal a zaplatil!!! Když chci zboží vrátíut přes službu PPL, která mi balík doručila, tvrdí, že musí být etiketa na vracení v balíku, ta tam nebyla! Tak mě musí prej odesílatel pan Ivan Makalouš z obchodu www.kulecniky-sipky.cz zaslat qr kód na vracení zboží, ten mi tvrdí po telefonu, že neví jak se to dělá! Tak jsem volal na PPL, ať mu to pořadí a zavolají, PPL mě říká, že pan odesílatel má smluvní číslo na který si má zavolat a poradit se. Odesílatel mě po 3 dnech tvrdí, že mu PPL neporadilo. PPL mě po 3 dnech tvrdí, že jim nevolal!! Takže tam budu muset zajet 280 KM osobně a vyřešit to sám !!! Nechápu proč PPL podporuje neseriózní partnery, kteří prodávají jiné zboží než uvádí!!!
Číslo zásilky: ***
Chci zboží vrátit přes PPL a pochopitelně i peníze ! Musím mit etiketu nebo qr kód pan h obchodu mi jo evidentně nechce poslat! Etiketu mi pan z obchodu nechce poslat, protože neví jak se to dělá, tak mě prosím kontaktujte na Tel. ***
|
Tweet |
Spotřebitel označil jako subjekt stížnosti společnost PPL CZ s.r.o., avšak stížnost je vhodné směřovat přímo na prodávajícího. Tím je podnikající fyzická osoba Ivan Makalouš. Stížnost jsme na něj proto přeřadili.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to platí, že pokud bylo dodáno jiné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu), jedná se o vadu. V takovém případě může spotřebitel vadné zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Reklamace je podaná již samotným oznámením podnikateli, že zboží je vadné (neodpovídající popisu), například již napsáním e-mailu.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.