Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#8032Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2015, před 9 lety

Zdenek Cejnar

Znění stížnosti

Zakoupil jsem v Mall.cz žabky značky Crocs. Po prvním použití na pláži se mi celé zkroutily a smrskly, takže už je nemůžu nazout a nadále používat. Ihned jsem je reklamoval a přišlo mi zamítnutí, že obuv byla vystavená vysokým teplotám a přímému slunečnímu svitu. Jednak si myslím, že se toto u takové obuvi předpokládá a pokud ne, měl bych na to být při koupi upozorněn. Oskenoval jsem celý popis a nikde ani zmínka o tom, že bych takovéto letní boty neměl používat v létě venku. Zároveň s reklamací přišel záruční list a návod na ošetřování, který jsem ale viděl poprvé, nebyl doručen společně s botami při nákupu a tam se píše doslova : Materiál Croslite je náchylný k vysokým teplotám. Nevystavujte obuv vysokým teplotám (max 45) nebo přímému slunečnímu svitu po delší dobu. Obyv by se mohla deformovat. Jednak by tato informace měla být dána na vědomí již před koupí a nebo tedy společně při nákupu, ale ne až po reklamaci.


Produkt

Crocs Crocband X Flip Blk 42,5 (W11/M9)


Požadované řešení

Ideálně bych chtěl vrátit peníze a nebo bych si ve stejné hodnotě koupil něco jiného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2015 11:11, před 9 lety

Ustanovení § 9 zákona o ochraně spotřebitele uvádí nezbytné informační povinnosti prodejcům k označení zboží, jeho vlastností, funkcí a způsobu jeho užívání. Musí je označit takto vždy, pokud to nejsou vlastnosti a způsob užívání obecně známý. Vše samozřejmě v českém jazyce.

Dle § 10 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele je prodejce povinen dodat k věci návod, je-li třeba při užívání věci zachovat určitá pravidla, která nejsou obecně známá. Dle § 11 odst. 1 téhož zákona musí být návod poskytnut v českém jazyce.

Pokud prodejce zákonnou povinnost nesplnil, lze podat podnět České obchodní inspekci. Samozřejmě doporučujeme řešit poškození věci v důsledku nedodaného návodu na správné používání výrobku i reklamací u prodejce. Prodejce je povinen splnit takto stanovenou informační povinnost nejpozději při uzavírání kupní, aby nevznikla v důsledku nesprávného použití zboží neinformovaným spotřebitelem škoda. Takto vzniklou škodu lze po prodejci vymáhat v krajním případě v soudním řízení, má-li spotřebitel vše potřebné ohledně prodeje zboží doloženo.

Pokud tedy podnikatel při uzavírání kupní smlouvy spotřebitele řádně neinformoval, je absence návodu porušením zákona a pokud má spotřebitel doloženo následné doručení návodu na ošetřování obuvi teprve při uplatněné reklamaci, doporučujeme trvat na řádném vyřízení reklamace i s ohledem na to, že k věci nebyl přiložen návod a spotřebitel nebyl informován o správném ošetřování obuvi. Není-li vada odstranitelná, může spotřebitel trvat na výměně za stejný nový výrobek, není-li takový výrobek již skladem, má nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené finanční částky. Spotřebitel může rovněž upozornit prodávajícího, že nesplnil svou zákonnou povinnost přiložit návod a že by mohl být postižen Českou obchodní inspekcí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.11.2015 14:40, před 9 lety

Vážený pane Cejnare,

Vaši reklamaci jsem ověřila u našeho dodavatele a bylo potvrzeno, že se boty Crocs nesmí vystavovat nadměrným teplotám, včetně přímého slunečního svitu po delší dobu. Tyto informace jsou uvedeny v záručním listu, který jste obdržel s výrobkem a naleznete jej v příloze.

Bohužel v tomto případě bylo s výrobkem nakládáno v rozporu s návodem a reklamace byla z toho důvodu vyhodnocena jako neoprávněná.

Děkuji Vám za pochopení.

S pozdravem,

Ivana Raimundová
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2015 17:47, před 9 lety

Prosíme spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.12.2015 09:27, před 9 lety


Zdenek Cejnar

Jak již jsme psal ve stížnosti, návod došel až s neuznanou reklamací, nebyl doručen při koupi a v popisu zboží nic takového při nákupu na mall.cz také nebylo. Pokud si kupuju žabky , tak určitě na léto, kde se sluneční svit předpokládá. Pokud nejsou tyto žabky vhodné na léto, má být zákazník jasně před koupí upozorněn.
Stále tedy trvám na uznání reklamace, vybral bych si ve stejné hodnotě něco jiného, když mi nechcete vrátit peníze !

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.12.2015 13:58, před 9 lety

Jak již bylo uvedeno výše. Prodávající je povinen spotřebitele informovat před uzavřením kupní smlouvy o vlastnostech, způsobu použití a údržby výrobku. Pokud tomu tak není, nese odpovědnost za vady, které vznikly v souvislosti s nevhodným použitím věci, prodávající.

Pokud prodávající svoji zákonnou povinnost nesplnil, má spotřebitel možnost obrátit se s podnětem na Českou obchodní inspekci. Více o podání podnětu je možné vyhledat na následujících webových stránkách www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2016 15:03, před 9 lety

Společnost již nevyužila možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak může pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

Bude-li spotřebitel potřebovat další konzultaci, může se obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.