Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#80321Nedodané objednávky č.*** a ***

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.01.2025, včera

Radek Mach

Znění stížnosti

Objednávky zaplaceny obratem kartou. Dodání bylo 27.12.2024 a 2.1.2025. Snažil jsem s obchodem komunikovat, ale neúspěšně. Když přišla odpověď, tak zněla odpovíme za 2 dny, ihned jak budu mít informace, tak se ozvu a nic...

Nakonec údajně nemají spárovanou platbu, ač vědí dost informací (datum, hodinu, způsob, částku, referenci a evidentně i spárovanou a nespárovanou platbu), tak nejsou schopni to spárovat. Dokonce jsem posílal i potvrzení z bankovnictví a přesto platbu údajně platbu nespárovali. Ač platbu kartou mám na svém účtu dávno zaúčtovanou.

Navíc mi přišli i 2 automatické e-maily, že zboží je nedostupné a chtějí jej stornovat. To odmítám, v době objednávky bylo zboží skladem, obchod již měl dávno zboží dodat.

Způsob komunikace je naprosto tristní. Kompetence lidí na infolince snad i záporná (což není technicky možné, ale Mall to dokázal).

I po negativním hodnocení na Heuréce napsali:
"
Dobrý den,

je mi líto, že Vám objednávka zatím nebyla doručena. Ověřujeme již informace u kompetentního oddělení. Co nejdříve se Vám ozveme a vše vyřešíme k Vaší spokojenosti.

S pozdravem

L
overeno@mall.cz
"
Bohužel opět plané sliby. To bylo před 1 týdnem, očekával bych že to vyřeší do jednoho dne maximálně (jeden telefonát a na expedici a je hotovo).

Neskutečné zklamání. Chápu, že se může stát chyba, ale ani se ji nesnažit napravit a komunikaci vést způsobem, že ze sebe dělají ehm. "nekompetentní individua" je opravdu smutné.


Produkt

Zboží skladem od Mall.cz (nikoli od partnera)


Požadované řešení

Dodání veškerého objednaného zboží a zaplacení zákonných úroků z prodlení.
Dále Omluva.
Do budoucna by byla vhodná i náprava na infolince, tak aby byly schopni chyby řešit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2025 10:43, před 10 hodinami

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Allegro Retail a.s., Dělnická 213/12, 17000 Praha.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.1.2025 14:51, před 6 hodinami

Vážený zákazníku, vzhledem negativní zkušenosti s Vašimi objednávkami v minulosti jsme byli nuceni přistoupit k ruční kontrole nových objednávek. Proto objednávky nebyly automaticky propsány do systému a nebyla připsána platba. V současné době řešíme 2 objednávky. Ohledně dalšího postupu, budete informován na e-mail. Operátoři zákaznické linky jsou kompetentní k tomu Vaše požadavky vyřídit. V rámci interních procesů storno objednávky a vrácení platby bude zpracováno. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Zákaznické centrum Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.