Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Objednávky zaplaceny obratem kartou. Dodání bylo 27.12.2024 a 2.1.2025. Snažil jsem s obchodem komunikovat, ale neúspěšně. Když přišla odpověď, tak zněla odpovíme za 2 dny, ihned jak budu mít informace, tak se ozvu a nic...
Nakonec údajně nemají spárovanou platbu, ač vědí dost informací (datum, hodinu, způsob, částku, referenci a evidentně i spárovanou a nespárovanou platbu), tak nejsou schopni to spárovat. Dokonce jsem posílal i potvrzení z bankovnictví a přesto platbu údajně platbu nespárovali. Ač platbu kartou mám na svém účtu dávno zaúčtovanou.
Navíc mi přišli i 2 automatické e-maily, že zboží je nedostupné a chtějí jej stornovat. To odmítám, v době objednávky bylo zboží skladem, obchod již měl dávno zboží dodat.
Způsob komunikace je naprosto tristní. Kompetence lidí na infolince snad i záporná (což není technicky možné, ale Mall to dokázal).
I po negativním hodnocení na Heuréce napsali:
"
Dobrý den,
je mi líto, že Vám objednávka zatím nebyla doručena. Ověřujeme již informace u kompetentního oddělení. Co nejdříve se Vám ozveme a vše vyřešíme k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
L
overeno@mall.cz
"
Bohužel opět plané sliby. To bylo před 1 týdnem, očekával bych že to vyřeší do jednoho dne maximálně (jeden telefonát a na expedici a je hotovo).
Neskutečné zklamání. Chápu, že se může stát chyba, ale ani se ji nesnažit napravit a komunikaci vést způsobem, že ze sebe dělají ehm. "nekompetentní individua" je opravdu smutné.
Zboží skladem od Mall.cz (nikoli od partnera)
Dodání veškerého objednaného zboží a zaplacení zákonných úroků z prodlení.
Dále Omluva.
Do budoucna by byla vhodná i náprava na infolince, tak aby byly schopni chyby řešit.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Allegro Retail a.s., Dělnická 213/12, 17000 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku, vzhledem negativní zkušenosti s Vašimi objednávkami v minulosti jsme byli nuceni přistoupit k ruční kontrole nových objednávek. Proto objednávky nebyly automaticky propsány do systému a nebyla připsána platba. V současné době řešíme 2 objednávky. Ohledně dalšího postupu, budete informován na e-mail. Operátoři zákaznické linky jsou kompetentní k tomu Vaše požadavky vyřídit. V rámci interních procesů storno objednávky a vrácení platby bude zpracováno. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Zákaznické centrum Mall.cz
Komentář společnosti Mall ohledně negativní zkušenosti s mými objednávkami považuji za hrubou urážku a lež.
Objednávky jsem v systému viděl zcela bez problémů.
Pokud by měla probíhat ruční kontrola, proč neproběhla?
Proč o ní nevěděli "kompetentní" pracovníci na infolince objednavky@mall ?
Dále pracovníci na overeno@mall.cz ?
A údajní pracovníci na finančním oddělení, kteří dle infolinky párovali platbu?
Proč jsem o tom nebyl dopředu informován?
Pracovníci na infolince nebyly nápomocní, až nyní, kdy jsem vložil stížnost sem, se konečně na objednávky podíval příčetný člověk. Do té chvíle byly odpovědi naprosto zcestné.
Trvám na dodání objednávek dle kupní smlouvy na proplacení úroků z prodlení.
Pokud v mezidobí došlo k nedostupnosti některých produktů, považuji to za chybu na straně mall.cz. Jsem však ochoten se dohodnout na záměně produktů, ty však musí být minimálně ve stejné nebo lepší kvalitě a funkčnosti.
Nezajímají mě interní procesy, nebo neschopnost na straně obchodu mall.cz.
Vážený zákazníku, vzniklá situace a prodlení ve vyřízení Vašich objednávek nás mrzí. Vzhledem k vrácení platby za jednu zrušenou objednávku zpět na Váš účet, není již možné zboží z předmětné objednávky doručit. Druhá objednávka je již připravena k expedici, ale některé položky nejsou skladem. Můžeme doručit pouze položky, které v objednávce zatím skladem máme. Případné rozdíly v cenách můžeme kompenzovat vhodným slevovým poukazem na nákup zboží od prodejce Mall.cz v nové objednávce. Protože se jednalo o výprodej zboží ve Vašich objednávkách, není možné zboží doručit. V obchodních podmínkách uvádíme: Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od Kupní smlouvy nebo její části, pokud: b) se již Zboží nedodává, e) bylo Zboží označeno jako „Momentálně nedostupné“ a toto Zboží není možné dodat ani
nahradit jiným Zbožím. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Zákaznické centrum Mall.cz