Společnost


POL-AGRO TRADING ZT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8033Reklamace křovinořezu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2015, před 9 lety

Petr Kuchař

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 18.9.2014 jsem zakoupil u společnosti Polagro ve Frýdku-Místku křovinořez značky Hecht. Po dvou pracovních cyklech (dvě nádržky benzínu) nešel stroj znovu nastartovat. Startovací šňůra byla zcela volná. Tak jsem zajel do prodejny Polagru dne 27.8.2015 a reklamoval jsem stroj, který je ještě v záruční době. Po cca 3 týdnech se ozvali a řekli mi, že z toho něco vypadlo a nebo, že do stroje někdo zasahoval, což jsem popřel, jelikož to nebyla pravda, a odmítli reklamaci uznat. Opravu provedou jen když ji uhradím. Jelikož je stroj v záruce nesouhlasil jsem s tím, abych opravu hradil. Do stroje nikdo nezasahoval je to výmysl jejich servisu.
Trval jsem na tom, aby stroj opravili, ale odmítli. Nelze se s nimi jinak domluvit.
Prosím tedy o Vaši pomoc, jak dále postupovat a nebo o pomoc s vyřízením reklamace. Volal jsem na Českou obchodní inspekci a tam mi řekli, že oni takto postupují a obcházejí tím zákon. A poradili mi, abych se obrátil na soudního znalce a ten mi doporučil Vás.
Doufám, že mi pomůžete.
Předem moc děkuji.
S pozdravem
Petr Kuchař


Produkt

Hecht 145, křovinořez, výr.č. 145060


Požadované řešení

Požaduji bezplatnou záruční opravu nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2015 11:41, před 9 lety

Je-li mechanické poškození výrobku důsledkem použití nekvalitního materiálu či konstrukční vady výrobku, které tak nemůže být používáno ke svému běžnému účelu, není tímto dostatečně naplněna podmínka způsobení vady samotným spotřebitelem. Reklamaci nelze zamítnout pouze na základě obecného konstatování, že se na zboží vyskytuje mechanické poškození, nýbrž na základě konkrétního odborného posouzení konkrétní reklamované vady prodejcem. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnout v době 24 měsíců od převzetí. Zamítnout reklamaci lze jen ze zákonných důvodů, a to dle § 2172, pokud kupující vadu sám způsobil, anebo dle § 2167 písm. b), pokud se jedná o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.

Pokud prodejce reklamovanou vadu náležitě odborně posoudil a vydal spotřebiteli písemné potvrzení o zamítnutí reklamace s řádným odůvodněním zamítavého stanoviska, tím způsobem, aby bylo uvedené rozhodnutí prodejce přezkoumatelné soudním znalcem z oboru, pro takový případ spotřebiteli doporučujeme nechat zaznamenat svůj nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace na reklamační protokol, výrobek si z uzavřeného reklamačního řízení převzít a neprodleně přistoupit k objednání znaleckého posudku, na základě kterého lze vyřízení reklamace účinně rozporovat. Reklamované vady věci doporučujeme se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat zboží k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.

Vyjde-li podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude spolehlivě nezávislou odbornou osobou, znalcem, prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž však i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2015 14:08, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.