Počet nahlášených stížností: | 212 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 15 |
Jsem prodávající. Paní nahlásila po přijetí zásilky problém, že produkt neodpovídá nabídce.
Jednalo se o podprsenku z Astratexu, která byla nová akorát bez visačky.
V první části reklamace mě osočila z toho, že podprsenka není z Astratexu a pak dodala, že jí hlavně nesedí velikost košíčku. Jistě všichni pochopí, že se to prostě stává hlavně když si ji nemůže vyzkoušet.
Poslala jsem na Vinted svoji nákupní fakturu, e-mail o objednávce z Astratexu a screenshoty inzerátu i s velikostním štítkem.
Ale problém je ten, že Vinted mi napsal, že věc uzavřeli ve prospěch kupující, že jsem nedoložila dostatek důkazů o tom, že zboží odpovídalo nabídce v inzerátu. Přitom fotky produktu z inzerátu a fotky z reklamace paní jsou totožné (vše souhlasí, zejména foto štítkus vekikostí).
A ještě jsem od Vinted dostala výrazné doporučení ať dodržuji jejich obchodní podmínky a popisuji veškeré nedostatky do inzerátu. Přitom tady je nedostatek akorát ten, že paní věc nesedí, což má zase naopak Vinted v podmínkách, že to není důvod k reklamaci.
Jak se můžu bránit?
Děkuji
Podprsenka Vestia
Nevracet paní peníze a nehradit přepravu pro vrácení zboží zpět na moji adresu
|
Tweet |
Jestliže se spotřebitel domnívá, že společnost pochybila v posouzení reklamace, je vhodné se obrátit přímo na společnost.
Pokud byl spotřebitel společností vyzván k doložení toho, že zboží odpovídalo nabídce v inzerátu, a bylo tak učiněno, přičemž společnost po spotřebiteli žádné další doplnění těchto důkazů nepožadovala, nemělo by dojít k uzavření věci s odkazem na nedodání dostatečného množství důkazů.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost Vinted s.r.o. je možné kontaktovat i prostřednictvím e-mailu: legal@vinted.cz.
Nepodaří-li se spor se společností vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.