Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Poslal jsem Fedexem balík vážící 1,1kg o rozměrech 20x15x15cm, pojištěného na 50 USD, do Číny, do Pekingu (věc na opravu). Po co to doručili na místo určení se nestačím divit, kolik, že to po mně vlastně chtějí!! Chtějí neskutečných 6442,kč!!! Přičemž cena za doručení malého 1kg balíku do Číny je něco kol. 1000,-kč. Na srovnávači cz-balik.cz dokonce měli u Fedexu pro tu moji vybranou službu "Fedex international express" jen nějakých 750,- kč.
Částku přímo od Fedexu jsem se předem nedozvěděl, jen návrh na webu během zadávání a kterému jsem ani nechtěl uvěřit a prý že cena bude upřesněna až po obdržení a zvážení balíku. Tak jsem myslel, že cena pak bude přijatelná a podobná těm ostatním, ale cenu jsem se nedozvěděl ani od kurýra při předání, ani ten den po předání nebo druhý den a myslel jsem si, že už je to asi zaplacené z mého "kreditu", který vznikl tak, že si nechali mé peníze, které jim vrátila celnice po znovu proclení jedné reklamované věci z Číny. Cenu jsem se nakonec dozvěděl, ale až pátý den od odeslání, kdy byla zásilka doručena do Číny.
Opravdu velmi zvláštní, nestandartní postupy a jednání, se kterými jsem se ještě nesetkal a kdy se obvykle služby přepravy jaksi PLATÍ PŘEDEM. Částku 6400,-kč se jim nepovedlo z mého účtu strhnout, protože jsem měl nižší limit na kartě a jakmile jsem si početl výživné rozhořčené recenze na tuto prapodivnou "kurýrní společnost", tak jsem platební kontakt na ni na mém bankovním účtu pro jistotu úplně zablokoval. Přemršťěnou částku jim rozhodně platit nebudu a také jsem jim to i napsal do stížností. Co teď? Čekám, že začnou vyhrožovat exekucí a vězením, jak popisovali lidé v diskuzích a recenzích. :-D
Děkuji za jakoukoliv radu či tip
S pozdravem
T.Fildán
předem
Zatím se nic neděje, ale čekám, že začnou vymáhat peníze. Také mi ještě ani nevrátili peníze z celnice. Tak třeba mi dobře poradíte.
|
Tweet |
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že mu byla cena snížena na 2621 Kč, což přijal. Na žádost spotřebitele však prozatím ponecháváme stížnost přeřazenou na společnost, aby se mohla k případu vyjádřit.