Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Důvod reklamace dámské vycházkové flexiblové obuvi (prošívané) vrch. mat. hladká useň - prasklé podešve u levého i pravého páru, praskliny jsou po celé šířce bot. Reklamovaná vada byla zařazena do mechanického opotřebení způsobeného běžným užíváním výrobku a že velmi lehká (PUR) podešev má výrazně kratší životnost a projevuje se praskáním, tudíž mi reklamace nebyla uznána. Na skutečnost, že kupuji obuv z materiálu který nic nevydrží a praskne, mě myslím mohla aspoň prodavačka informovat. Toto se tak nestalo. Myslím, že cena neodpovídá kvalitě. Boty sice reklamuji po roce a půl, kdy se závada projevila, ale víc jak polovinu doby, ležely boty ve skříni. Za cenu 1399,- jsem si mohla pořídit dvoje boty u konkurence. Nyní nemám nic. Je to pro mě nemalá částka a doufala jsem, že když budu kupovat u prověřeného obchodníka, který má v naší zemi dlouholetou tradici a zkušenosti, dostane se mi při případné reklamaci lepší řešení.
Dámská obuv vycházková flexiblová (prošívaná) zákl. vrch. mat. hladká useň, číslo zboží 524-6197, velikost 40, cena 1399,-Kč
Požaduji vrácení peněz nebo výměnu za jiné zboží.
|
Tweet |
Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Každý druh obuvi má svá omezení a je nutné s nimi počítat jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Prodávající má povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně této problematiky je možné nalézt mimo jiné také na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.