Počet nahlášených stížností: | 1373 |
Z toho za letošní rok: | 15 |
Stále v řešení: | 42 |
Objednal jsem si na stránkách Alza.cz Telefony Iphone 14Pro, objednal jsem si první den jeden a pote na druhý den druhý iphone 14Pro byli dostupní skladem. Po par dnech jsem dostal email že objednané telefony nejsou dostupní . Myslím že je to zavazení zakazníka.
Pote jsem kontaktoval společnost Alza.cz přes kontakt na whatasapp, zdelili my že budu urgovat aby se tato situace vyřešila že to byla systemova chyba.
Bohužel nik nic, pote na druhý den ve 14.1.2025, 20:06 jsem volal s operatorem Alza.cz který mi zdelil v nahravanem hovore že to vyřeší že se nemusím obavat ako kompenzaci dostanu novy model Iphone.
Bohužel jenom lži natahovali mně takhle celý týden,pokažde něco jine.
A teď už ani nekomunukuji.
1.) zboží na stranách dostupné ale nedodane
2.) zavazeni zákazníka na zboží které není dostupné
3.) klamlivé informace jak na whatsapp alza.cz a také na telefoni linke alza.cz
Iphone 14Pro
Pokud v náhravanem hovoře řekl pan že dostanu nové telefony a to vyšší třidy jak kompenzaci za cenu objednaných.
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídajícího objednávce.
Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže se tedy společnost zavázala k tomu, že spotřebiteli místo původně objednaného zboží dodá jiné telefony vyšší třídy, je povinna svůj závazek dodržet. V tomto případě společnost zavázal její zaměstnanec, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci.
Jestliže spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.