Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 19 |
Na eshopu Vuci.cz jsem v 20.října objednala produkt Stylová dámská dlouhá prošívaná bunda - svetle-modra, xxl
barva: svetle-modra, velikost: xxl a zaplatila 947,-Kč. Bundu jsem obdržela v polovině prosince s tím, že na vrácení zboží je 100 dnů od vyzvednutí, pokud zboží nebude vyhovovat. Bunda je mi malá, ačkoli mám normálně velikost 40. Poslala jsem na výše uvedený email dotaz, kam mám zboží vrátit.
12.1.25 jsem obdržela tuto odpověď:
Vážený zákazníku,
dovolte mi nejprve poděkovat Vám za Vaši objednávku a za důvěru, kterou jste nám projevili. Chceme Vás ujistit, že Vaše spokojenost je pro nás velmi důležitá a jsme zde, abychom Vám v každé situaci co nejlépe pomohli.
Rádi bychom Vás informovali, že v případě potřeby odstoupení od smlouvy je nezbytné se obrátit přímo na Prodejce zboží. Jako lokální administrátor platformy pro český trh zastupujeme zahraniční subjekty a neřešíme přímo reklamace či odstoupení od smlouvy. Tato povinnost spadá pod Prodejce, od kterého bylo zboží zakoupeno.
Níže naleznete kontaktní údaje Prodejce, u kterého můžete iniciativně zahájit proces odstoupení od smlouvy. Stačí zaslat zboží společně s Vaším jménem a číslem objednávky na následující adresu:
Hangzhou Spectrum Supply Chain Co., Ltd.
Room 212, Building 3, No. 1413, Moganshan Road, Gongshu District, Hangzhou City, Zhejiang Province, 401120
email: yiwuwenruitrade@163.com
Telefon: +8617338651375
V případě jakýchkoliv dotazů k procesu reklamace či odstoupení od smlouvy, neváhejte se na nás obrátit. Jsme zde, abychom Vám poskytli veškerou potřebnou podporu a informace.
Děkujeme Vám za pochopení a trpělivost v této situaci.
S přáním hezkého dne
Zákaznická podpora
S pozdravem,
Zákaznická podpora
Vuci.cz
Dnes mi napsali:
Dobrý den,
velice se omlouváme, ale Vaši reklamaci/odstoupení od smlouvy již není možné uznat, protože vypršela možnost zadání reklamace/odstoupení od smlouvy ve lhůtě 5 dnů od doručení zboží.
Protože se jedná o finální rozhodnutí ze strany prodejce, vrácení platby bohužel není v našich možnostech.
Omlouváme se a děkujeme za pochopení.
Níže Vám ale zasíláme adresu prodejce, kterému můžete zaslat zboží společně s odstoupením od smlouvy. K odstoupení od smlouvy bude stačit Vaše jméno a číslo objednávky. Zasíláme Vám také princip reklamace/odstoupení od smlouvy dle obchodních podmínek našeho obchodu, tedy lokálním administrátorem platformy pro tento trh
5. Reklamace
5.1 Provozovatel se zavazuje řešit reklamace svých služeb (nedodání zboží, prodleva s dodáním zboží či dodání jiného zboží).
5.2 Provozovatel neodpovídá za jakost a kvalitu zboží ani za soulad zboží s ČSN či evropskými normami.
5.3 Reklamace dodaného zboží (nároky z odpovědnosti za vadu zboží či za škodu způsobenou vadou zboží) řeší Kupující samostatně přímo s prodejcem zboží.
Adresa prodejce:
Hangzhou Spectrum Supply Chain Co., Ltd.
Room 212, Building 3
Moganshan Road, No. 1413
Hangzhou City
Zhejiang Province,401120
Emailová adresa : yiwuwenruitrade@163.com
Telefonní číslo : +8617338651375
Prosím o pomoc při vrácení zboží.
Děkuji Víťa Zdráhalová
Dámská zimní dlouhá bunda světle zelenomodrá. Lesklý materiál
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Pokud společnost uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce, avšak uvádí to pouze v obchodních podmínkách, je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Spotřebitel tak může ohledně reklamace, či odstoupení od smlouvy komunikovat přímo se zprostředkovatelem (tedy se společností Hermes Hestia, s.r.o.) a nemusí zboží zasílat do zahraničí.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Mimo to, je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Hermes Hestia, s.r.o., Příčná 1892/4, 110 00 Praha.
Je také možné transakci reklamovat u své banky, kde s pomocí chargebacku lze za určitých podmínek získat peníze zpět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.