Společnost


RTEmultimedia s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80398Nevyřízená reklamace zboží do zákonné lhůty – žádost o vrácení peněz

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.01.2025, před měsícem

Jiří Vítek

Znění stížnosti

Dne 01.12.2024 jsem prostřednictvím internetového obchodu společnosti Mobilyskalka.cz zakoupil zboží „Huawei MediaPad M5 Lite 10 LCD Display + Dotyková Deska Black No Logo“. Zboží bylo vyzvednuto 03.12.2024. Reklamaci jsem uplatnil dne 09.12.2024 z důvodu, že „displej nesedí správně v rámečku tabletu“. Reklamované zboží jsem odeslal přes Zásilkovnu a bylo doručeno společnosti dne 09.12.2024.

Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je prodávající povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů, což v tomto případě mělo být nejpozději do 08.01.2025. Bohužel, ke dni podání této stížnosti (18.01.2025) není reklamace stále vyřízena, a od společnosti jsem neobdržel žádné informace ohledně řešení reklamace.

Snažil jsem se situaci opakovaně řešit i telefonicky, ale telefonní linka společnosti je nefunkční – obsahuje pouze automatický záznamník, který odkazuje na e-mailovou komunikaci. E-mailem jsem společnost kontaktoval celkem třikrát, a to dne 04.12.2024, 10.12.2024 a 09.01.2025, avšak na žádný z těchto e-mailů jsem neobdržel odpověď.


Produkt

název: Huawei MediaPad M5 Lite 10 LCD Display + Dotyková Deska Black No Logo; kód zboží: 8596311232367


Požadované řešení

Vzhledem k uplynutí zákonné lhůty na vyřízení reklamace odstupuji od kupní smlouvy dle ustanovení § 2106 občanského zákoníku a žádám o vrácení kupní ceny ve výši 824 Kč na můj bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2025 10:30, před měsícem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: RTEmultimedia s.r.o., Konstantinova 1483/24, 14900 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.