Společnost


Slavco Trade s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80403Reklamace elektronické licence

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.01.2025, před 8 dny

Oldřich Mikeš

Znění stížnosti

U firmy pana Slavinského (Hiprint.cz), jsme s kamarádem zakoupili elektronickou licenci Office 2021. Po zaplacení 349,-- Kč, přišel kamarádovi mail s instrukcemi a licenčním klíčem, pro tuto instalaci. Provedli jsme veškeré kroky, dle návodu, a když jsme se dostali k samotné aktivaci této licence, nastal problém s ověřením ID instalace. Kontaktoval jsem už sám pana Slavinského , po samotné nedokončené aktivaci v zápalu rozčilení ze 3/4 hodiny dlouhého, vysilujícího a ponižujícího telefonního hovoru s AI automatem s tím, že se aktivace nezdařila. Toto se stalo v pátek 10.1. odpověď jsme dostali v pondělí 13.1. s tím, že nám byl nabídnut "nový instalační klíč". Mezitím si kamarád na vlastní triko, po této zkušenosti, zakoupil elektronickou licenci na tentýž produkt na Alza.cz a tu následně sám instaloval a úspěšně instaloval. Zatímco on se nějak vyrovnal se ztrátou 349,-- za původní licenci, tak já jsem se začal domáhat za něj nějakého řešení, které po výměně několika mailů a mé žádosti o odstoupení od kupní smlouvy, bylo zakončeno hovorem na linku dTestu, kde jsem o tomto problému hovořil s pracovníkem linky. Ten mě odkázal na OZ (dost podrobně) a tento web, který by mi mohl pomoci. Opravdu již nejde o 349,-- Kč mého kamaráda, ale spíš o princip a způsob, jakým jsou tyto licence nakupovány a následně přeprodávány dál, nic netušícím zákazníkům. I kdyby to už nijak nedopadlo, protože p. Slavinský přestal po sdělení, že i elektronický obsah lze reklamovat reagovat ... Jeho posledním tvrzením, byl fakt, že nemá jistotu, že jím prodaná licence není na nějakém dalším PC. K čemu by taková nezaktivovaná licence byla, ale nesdělil a už se neozval. Považuji minimálně za slušnost, Vám toto sdělit, aby nikdo další, po této zkušenosti už tomuto e-shopu nenaletěl, tak jako my.


Produkt

Elektronická licence Office 2021


Požadované řešení

odstoupení od smlouvy a vrácení peněz na účet kamaráda.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2025 14:36, před 3 dny

Dle ustanovení § 2389i zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poskytovatel zejména odpovídá uživateli, že digitální obsah odpovídá ujednanému popisu a rozsahu, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, je vhodný k účelu, pro který jej uživatel požaduje a s nímž poskytovatel souhlasil, a je poskytován s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k instalaci, a s uživatelskou podporou.

Má-li digitální obsah vadu, může uživatel požadovat její odstranění, jak stanoví § 2389l občanského zákoníku. Poskytovatel odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby nezpůsobil uživateli značné obtíže, přičemž se zohlední povaha digitálního obsahu a účel, pro který ho uživatel požadoval.

Dle § 2389m občanského zákoníku může uživatel požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy například v situaci, kdy poskytovatel vadu neodstranil podle § 2389l nebo je z prohlášení poskytovatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro uživatele.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla: Slavco Trade s.r.o., Nové sady 988/2, 60200 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět České obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.