Společnost


DreamUp s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80406Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.01.2025, před 9 dny

Jana Doležalová

Znění stížnosti

Březen - zakoupeny matrace, červen - ohodnocení, že jsou super. Říjen - přichází změna, paměťová pěna ztrácí paměť ....
Reakce obchodu - materiál může mírně reagovat na teplotu. Když jsme tvrdili, že to není mírně, matrace naložili a provedli měření. V protokolu se uvádí teplota 21°C. Závěr - matrace jsou v pořádku. Na moji námitku, že teplota těla je 36,5°C a ještě je pod pokrývkou mi bylo sděleno, že při jiné teplotě se měření neprovádí. Tudíž, i když výrobce deklaruje záruku 10 let, my s manželem ani ne po roce ležíme na rubové, spodní straně matrace, která prozatím na teplotu našich těl nereaguje.


Produkt

Matrace Curem C 7000 XD 1+1 10 let záruka + Anatomický polštář Varianta: rozměry: 100x200 cm, výšku: 25 cm Kód: 1680/100/25


Požadované řešení

Určitě bychom si přáli, aby se toto dostalo do podvědomí více lidí, protože matrace nejsou uplně zrovna levné. Tak ať někdo další nezažije zklamání. U popisu by mělo být, že matrace mohou teplem lidského těla prostě měnit tvar a konzistenci podstatně dřív než skončí záruka. Toto vědět, kupujeme jinde. A hlavně tři měsíce jsme měli bezva rovné matrace večer i ráno po probuzení. Nechceme se probouzet s pocitem, že sotva po roce máme proležené matrace. To jsme si mohli nechat ty původní. Spodní strana zatím funguje, jenže my platili za kvalitu vrchní strany! Celé je to jako zlý sen. Když už né nové, tak dostat aspoň slevu by bylo fajn.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2025 11:58, před 4 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.