Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Březen - zakoupeny matrace, červen - ohodnocení, že jsou super. Říjen - přichází změna, paměťová pěna ztrácí paměť ....
Reakce obchodu - materiál může mírně reagovat na teplotu. Když jsme tvrdili, že to není mírně, matrace naložili a provedli měření. V protokolu se uvádí teplota 21°C. Závěr - matrace jsou v pořádku. Na moji námitku, že teplota těla je 36,5°C a ještě je pod pokrývkou mi bylo sděleno, že při jiné teplotě se měření neprovádí. Tudíž, i když výrobce deklaruje záruku 10 let, my s manželem ani ne po roce ležíme na rubové, spodní straně matrace, která prozatím na teplotu našich těl nereaguje.
Matrace Curem C 7000 XD 1+1 10 let záruka + Anatomický polštář Varianta: rozměry: 100x200 cm, výšku: 25 cm Kód: 1680/100/25
Určitě bychom si přáli, aby se toto dostalo do podvědomí více lidí, protože matrace nejsou uplně zrovna levné. Tak ať někdo další nezažije zklamání. U popisu by mělo být, že matrace mohou teplem lidského těla prostě měnit tvar a konzistenci podstatně dřív než skončí záruka. Toto vědět, kupujeme jinde. A hlavně tři měsíce jsme měli bezva rovné matrace večer i ráno po probuzení. Nechceme se probouzet s pocitem, že sotva po roce máme proležené matrace. To jsme si mohli nechat ty původní. Spodní strana zatím funguje, jenže my platili za kvalitu vrchní strany! Celé je to jako zlý sen. Když už né nové, tak dostat aspoň slevu by bylo fajn.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Rádi bychom se touto cestou vyjádřili k uvedené záležitosti, protože si vážíme vaší zpětné vazby a považujeme za důležité objasnit veškeré okolnosti týkající se vaší reklamace.
1.)
V prvé řadě bychom rádi vyjádřili lítost nad tím, že daná reklamace nebyla úspěšně vyřešena. O neuznání reklamace jsme vás informovali na základě protokolu o posouzení matrace od výrobce.
Postup testování výrobce
Výrobce otestoval matraci ve svém výrobním závodě na měřícím přístroji, který je určen k měření odporu pěny pod různým zatížením. Díky tomuto testu bylo možné změřit skutečný a objektivní odpor pěny, nikoliv pouze pocitový odpor podle subjektivního vnímání zákazníka.
K tomuto testu byl následně vystaven i protokol o posouzení reklamace (v příloze), ve kterém výrobce uvedl následující závěry:
• Posuzovaný výrobek zcela odpovídá platné specifikaci výrobku.
• Matrace nejsou v žádné jejich části zdeformované, slehlé či propadlé.
• Tuhost matrací odpovídá povolené odchylce stanovené výrobcem pěn ±15 %.
• Výška matrací je 26 cm, což je zcela v povolené toleranci ±1 cm.
• Slehnutí pěn, které uváděla zákaznice, nebylo shledáno.
Na základě měření tuhosti obou matrací nebyla zjištěna žádná výrobní vada hodnoceného výrobku.
Co se týká vaší námitky na to, že teplota těla má určitou teplotu a měření by mělo být realizováno pod přikrývkou, reakce výrobce byla následující:
„Vaše reklamace byla řádně posouzena a nebyl shledán žádný výrobní problém vedoucí k jejímu uznání. Výrobce věnoval posouzení vašeho výrobku potřebný čas a prostor. Výrobky jsou vždy posuzovány v pokojové teplotě 20–22 °C. Pokud by měly být výrobky posuzovány při jiné teplotě nebo pod přikrývkou, jak navrhujete, muselo by toto obsahovat i původní test referenčního výrobku. I v takovém případě by však závěr byl totožný. Vše, co popisujete, je běžnou vlastností matrací s viskoelastickými pěnami.“
2.)
Za druhé bychom rádi zdůraznili, že jako prodejce jsme vám poskytli maximální možnou součinnost při řešení reklamace. Nad rámec našich zákonných povinností jsme vám zapůjčili náhradní matraci zcela zdarma na celou dobu vyřizování reklamace, a to včetně nákladů na dopravu tam i zpět, které byly plně hrazeny naší společností. Tento krok byl proveden s cílem zajistit vám co nejvyšší komfort po dobu nezbytně nutnou pro odborné změření matrace.
Ve vaší poslední e-mailové komunikaci jste také následně vyjádřila spokojenost s naším přístupem, konkrétně citujeme:
“Nejprve bych chtěla poděkovat za úžasnou reakci zaměstnanců PM. Díky nim jsme prožili svátky v relativní pohodě. Spali jsme v tuto dobu na zapůjčených matracích a nemuseli jsme tolik nocí spát na gauči. Vřele díky! Jste super. Matrace jsou sice dost měkčí, ale zachovají si zatím i ráno svůj tvar. Moc děkujeme.”
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.