Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#8042Zamítnutí nároku na odstoupení od smlouvy dle §622 odst. 2, zákona 40/1964 Sb., Občanský zákoník

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 hodiny 9 minut

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2015, před 9 lety

Radek Tůma

Znění stížnosti

Dobrý den.
Dne 12.9.2015 jsem reklamoval ve značkové prodejně T-Mobile (Centrum Černý Most) telefon Apple iPhone 5S. Reklamace byla dne 21.9.2015 výřízena výměnou telefonu. Ještě ten den jsem navštívil prodejnu T-Mobile CČM a jelikož byla reklamace vyřízena výměnou zboží, požadoval jsem dle § 622 odst. 2, zákona 40/1964 Sb., odstoupení od kupní smlouvy. Na toto mi slečna na přepážce řekla, že nemám nárok. Když jsem argumentoval, že pokud došlo k výměně zařízení tak to znamená, že oprava byla nerentabilní tudíž byly závady neodstranitelné a podle § 622 odst. 2 a 3 mám na odstoupení nárok, tak mi opět řekla, že nárok nemám, protože je to první reklamace a servis mi uznal sice 4 závady, ale 2 se týkaly základní desky a 2 displaye, takže je berou jako 2 závady a nemám na odstoupení nárok. Vyměněný telefon, jsem si odmítl převzít. Slečna mi oznámila, že musí dát případ k řešení výš a že se ozvou. Když se více jak 14 dní nikdo neozval tak jsem dne 6.10.2015 opět prodejnu naštívil, pánové u přepážek mě odbyli s tím, že když to řeší kolegině tak co po nich chci, že se mi ozvou. Následně jsem čekal a opět nic, takže jsem 12.10.2015, kdy původně končila 30 denní lhůta na vyřízení reklamace opět navštívil prodejnu, opět mi bylo řečeno, že nemám nárok na odstoupení od smlouvy a že se informuje výše a dá mi druhý den vědět, ale nikdo nezavolal.


Produkt

Mobilní telefon Apple iPhone 5S 32GB Stříbrný, Výrobní číslo: 357997056211945, Zakoupeno v e-shopu T-Mobile za plnou cenu (nedotovaný), Datum nákupu: 16.12.2013


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smluvy a vrácení peněz spotřebiteli


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2015 12:05, před 9 lety

Z rozsudku Nejvyššího soudu České republiky sp.zn. 33 Odo 154/2003, ze dne 21.5.2003 vyplývá, že za neupotřebitelnou je třeba považovat takovou věc, u níž vyšla najevo neodstranitelná vada, a předmět koupě nelze pro ni užívat dohodnutým způsobem nebo řádně, nebo vyšla najevo obdobná vada, která je sice odstranitelná, avšak náklady na opravu jsou neúměrné ceně věci - oprava by byla ekonomicky neúčelným nákladem v poměru ke kupní ceně, což způsobuje, že zjištěná vada je vadou neodstranitelnou. V případě, že se na výrobku vyskytuje vada neodstranitelná dle výše uvedeného, může kupující uplatnit nároky dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku - výměnu nebo odstoupení od smlouvy.

Citovaný rozsudek potvrzuje, že v takovém případě nastupuje režim týkající se vad neodstranitelných. To platí v případě, kdy byla kupní smlouva uzavřena za účinnosti zák.č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (účinnost do 31.12.2013). V takovém případě spotřebitel skutečně má právo volby mezi výměnou a odstoupením.

Kupní smlouva byla v daném případě uzavřena dle zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, neboť datum nákupu telefonu dle informace uvedené ve stížnosti je 16.12.2013. Reklamaci je tedy nutné řešit dle ustanovení § 622 občanského zákoníku. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující dle § 622 odst. 1 občanského zákoníku právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

V tomto případě se však prodávajícímu nevyplatilo vadu odstraňovat, shledal ji tedy nerentabilní. Toto rozhodnutí je v podstatě na prodejci. Ale v takovém případě se i v souladu s citovaným rozhodnutím přesouváme do ustanovení § 622 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví práva, jde-li o vadu neodstranitelnou. V takovém případě si spotřebitel může zvolit mezi výměnou a vrácení peněz. Požadavek spotřebitele by měl být prodávajícím respektován.

Pokud by byl výrobek zakoupen již za účinnosti nového občanského zákoníku, tedy zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a tato reklamace byla uplatněna, jednalo by se o tzv. nesplněnou jakost při převzetí, kdy však spotřebitel může požadovat odstoupení od smlouvy až v případě, kdy není možné odstranit vadu výměnou věci (§ 2169 OZ).

Spotřebitel by mohl podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci pro podezření na porušení § 13 zákona o ochraně spotřebitele, neboť pokud prodávající výše uvedeným způsobem informuje spotřebitele o jeho právech z vadného plnění, nelze považovat takovou informaci za řádnou a souladnou se zákonnou úpravou, co se týče rozsahu, podmínek a způsobu uplatnění práv z vadného plnění.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se bohužel rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.

Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.