Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
prosím o vyjádření k nepřiměřeně vysoké fakturované ceně za odebraný plyn. Cena cca 7.016 Kč vč. DPH za MWh bez částky za stálý měsíční plat mi přijde v dnešní době vysoce přehnaná a ve srovnání s konkurencí ji považuji za silně absurdní, neboť průměrnou cenu na trhu přesahuje v některých případech i trojnásobně. Výpověď smlouvy firma odmítá a požaduje dodržení doby platnosti smlouvy. Je opravdu nutné účtovat takto nesmyslnou částku?
Děkuji
Řikovská Eva
Snížení jednotkové ceny za odběr plynu
|
Tweet |
Spotřebitel může nový výměr záloh reklamovat, došlo-li ze strany dodavatele ke změně ceny fixovaného produktu. V případě, že je nový předpis záloh dle názoru spotřebitele nesprávný, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.