Společnost


Jihlavské plynárny s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80420Nepřiměřeně vysoká cena plynu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2025, před 3 dny

Eva Řikovská

Znění stížnosti

Dobrý den,
prosím o vyjádření k nepřiměřeně vysoké fakturované ceně za odebraný plyn. Cena cca 7.016 Kč vč. DPH za MWh bez částky za stálý měsíční plat mi přijde v dnešní době vysoce přehnaná a ve srovnání s konkurencí ji považuji za silně absurdní, neboť průměrnou cenu na trhu přesahuje v některých případech i trojnásobně. Výpověď smlouvy firma odmítá a požaduje dodržení doby platnosti smlouvy. Je opravdu nutné účtovat takto nesmyslnou částku?

Děkuji
Řikovská Eva


Požadované řešení

Snížení jednotkové ceny za odběr plynu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2025 12:24, před 13 hodinami

Spotřebitel může nový výměr záloh reklamovat, došlo-li ze strany dodavatele ke změně ceny fixovaného produktu. V případě, že je nový předpis záloh dle názoru spotřebitele nesprávný, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.