Společnost


ATAX Tech, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8043Úhlová bruska

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2015, před 9 lety

Jiří Trubelík

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 24.9.2015 jsem u uvedené firmy v prodejně na uvedené adrese zakoupil úhlovou brusku (rozbrušovačku). Hned jsem ji začal používat na rozřezání starého topení v domě. Klasicky se u všech brusek dá přešroubovávat rukojeť na pravou či levou stranu, jak si to zrovna daná situace vyžaduje, což jsem běžně využíval. Přešroubování šlo od počátku trochu ztuha, což jsem přisuzoval novému výrobku s tím, že se to "rozchodí". Ono se to ale nerozchodilo a na rukojeti se strhl závit, v brusce na jedné straně nedrží, na druhé drží jen lehce, je volná, takže se s bruskou nedá vůbec pracovat, práce s takovou bruskou je krajně nebezpečná.
Dne 5.10.2015 jsem šel tedy brusku do prodejny reklamovat, byl sepsán reklamační list.
Dne 6.10.2015 mi volala paní z prodejny, že telefonicky mluvila s někým "vyšším", patrně s dodavatelem, a ten reklamaci neuznal s tím, že "stržený závit způsobil spotřebitel vlastní silou. Na mechanické závady, které způsobí spotřebitel, se záruka nevztahuje."
Dne 6.10.2015 jsem si brusku tedy osobně vyzvedl, dostal jsem i reklamační list a nákupní lístek - fakturu.


Produkt

úhlová bruska RYOBI-EAG950RB


Požadované řešení

Byl bych rád za jakékoliv vyřízení, výměnou zboží, vrácení peněz...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2015 14:14, před 9 lety

Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud zboží odmítne přijmout k opravě, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace.

Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2015 13:50, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.