Počet nahlášených stížností: | 1378 |
Z toho za letošní rok: | 20 |
Stále v řešení: | 47 |
U společnosti zakoupena bezdrátová klávesnice Rappoo E9700M, která po roce používání umřela.
Reklamováno, reklamace vyřízena po urgenci 32. den vydáním jiného, údajně nového kusu. Dodaná klávesnice byla funkční, bohužel z ní odpadávaly jednotlivé klávesy. Reklamováno po dvou hodinách od převzetí na stejné pobočce.
Pracovník pobočky nám sdělil, že se jedná o novou reklamaci se lhůtou pro vyřízení opět 30 dní.
Po dalších cca 14 dnech reklamace vyřízena ze strany Alza.cz vydáním jiného , již použitého rozbaleného zboží, které bylo zcela překvapivě opět nefunkční, a bez příslušenství. Tentokrát se mi vrátila klávesnice, kterou jsem reklamoval v 1. reklamaci téměř před 1,5 měsíci s totožným problémem jako u 1. reklamace, klávesnice opět zcela bez funkce, bez jakékoli reakce - mrtvá.
Bohužel převzetím balíčku je ze strany Alza.cz reklamace vyřízena a to že vám Alza.cz vrací zboží již rozbalené, použité a nekompletní, zjistíte až po přijmutí zásilky a jejím rozbalení ze svrchních obalů.
Reklamováno po 2 hodinách prostřednictvím online formuláře a následně předáno do alzaboxu. Alza.cz má ze zákona opět 30 dní na vyřízení reklamace.
Zboží které jsem reklamoval, již není v nabídce tohoto obchodníka, předpokládám, že ze strany Alza.cz jde čistě o účelové jednání jak oddálit vyřízení reklamace z důvodu vyčkávání Alza.cz na dodání jiného kusu od výrobce z Číny či od jiného zprostředkovatele. Bohužel nuceným převzetím balíčku s reklamací a nemožnosti se přesvědčit o fyzickém stavu zboží, které předávají po návratu z reklamace se Vám může do ruky dostat zboží s jakoukoliv neuznanou záruční vadou, například polití neznámou tekutinou. Očekávám, ze strany Alza.cz, že poslední 4. reklamace, po 3-4 měsících vyměňování nefunkčního zboží, nebude uznána, z nějakého smyšleného důvodu, např. "polití klávesnice neznámou tekutinou".
klavesnice Rapoo E9700M bez výrobního čísla
Vrácení platby. Slevu nechci u Alza.cz již nechci nakupovat.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud byla reklamace vyřízena dodáním jiného zboží (nového či použitého), avšak zboží nebylo po převzetí funkční, mohlo by se jednat o nevyřízení reklamace řádně a včas.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.