Společnost


Domácnost bez starostí s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80436Energošmejdi

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

17 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.01.2025, před 18 dny

Robert Demeter

Znění stížnosti

Podepsal jsem smlouvu ohledně výběru dodavatele zemního plynu na základě aukce. Když mi byla sdělena cena dodavatele, který byl na základě aukce vybrán, došlo mi že jsem se stal rukojmým zprostředkovatelské společnosti. Nejenže můj dosavadní dodavatel energie byl cenově výhodnější, ale i cenové nabídky jiných dodavatelů byli a jsou výhodnější.
Uzavřel jsem smlouvu s dodavatelem, kterého jsem si zvolil sám a zprostředkovatel po mně nyní vyžaduje zaplatit odměnu za pořádanou aukci


Požadované řešení

Zjistit zda je Smlouva o zprostředkováních právně v pořádku.
Pokud ano, je nějaká šance uspět u soudu s argumentem, že zprostředkovatel jednal v můj neprospěch? Současný dodavatel, kterého mi stejný zprostředkovatel doporučil mi nemůže prodloužit stávající výhodnější smlouvu. Bylo mi operátorem řečeno, že jim to můj zprostředkovatel právně neumožňuje. Je z toho jasně patrné, že cílem je především profit zprostředkovatele a ne jejich klienta.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2025 13:22, před 16 dny

V tomto případě záleží, co bylo mezi stranami sjednáno. Dle přiložené rámcové smlouvy bylo předmětem smlouvy uspořádání výběrového řízení a případné sjednání smlouvy o dodávce energií. Spotřebitel se za takovou činnost zavázal zaplatit zprostředkovateli odměnu.

Nárok na odměnu dle přiložené smlouvy zprostředkovateli vzniká okamžikem provedení výběrového řízení a oznámení jeho výsledku klientovi.

Dle popisu stížnosti se domníváme, že bylo výše uvedené naplněno a spotřebitel má tedy povinnost odměnu zaplatit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.2.2025 17:06, před 4 dny

Rádi bychom se jako společnost vyjádřili k podané stížnosti a předem zdůraznili, že si vážíme každé zpětné vazby. K této situaci chceme přistoupit férově a otevřeně.

Podmínky zprostředkování byly stanoveny v souladu s uzavřenou smlouvou, která uvádí, že při splnění stanovených podmínek poskytujeme 100% slevu na odměnu. Rozhodnutí využít retenční nabídku od jiného dodavatele samozřejmě plně respektujeme, je však důležité zdůraznit, že tím může dojít ke ztrátě uvedeného zvýhodnění. Naše vyjednané ceny jsou pevné, transparentní a pro naše zákazníky dlouhodobě výhodné – plně si za nimi stojíme.

Chápeme, že se v této situaci můžete cítit nespokojeně, a proto bychom ji rádi vyřešili smírnou cestou. Naším cílem není situaci komplikovat, ale nalézt řešení, které bude přijatelné pro obě strany. Prosím, neváhejte nás kontaktovat, abychom ji mohli společně probrat a najít vhodné řešení.



Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.