Společnost


HS plus d.o.o.

Počet nahlášených stížností:723
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 15 stížnostech.

#80458Neposlané peníze zpět

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2025, včera

Jana Kovaříková

Znění stížnosti

Dne 4.1. 2025 jsem přebírala balík( dobíjecí vysavač) .Přes českou poštu zboží jsem platila kartou, řidič- kurýr nám oznámil ,že platba nebyla provedena .Zaplatila jsem tedy ještě hotově a po té co řidič odjel jsem si všimla, že částka byla strhnuta i z účtu. Takže za jeden balík jsem zaplatila dvakrát.
Ihned jsem volala na poštu a řekli mi, až eshop zjistí že přišli dvě platby ,tak mi jí do 7 dnů pošlou zpět. Jsou to pomalu tři týdny a peníze nikdo nevrátil.
I když jsem jim psala aby se podívali na danou objednávku,že tam mají dvě platby.

A vysavač nevysával poslala jsem ho zpět. Za 9 dní to bude 30 dní, do doby kdy mi mají vrátit peníze i za zboží.
objednávka vytvořena: 22.12. 2024
doručena a dvakrát zaplacena 4.1.2025
číslo objednávky ***
číslo faktury ***
dobíjecí vysavač a nevrácená částka 602,-
Dnaska jsem volala přímo do eshopu ,paní byla nepříjemná a típla mi to.


Produkt

objednávka vytvořena: 22.12. 2024 doručena a dvakrát zaplacena 4.1.2025 číslo objednávky *** číslo faktury *** dobíjecí vysavač a nevrácená částka 602,-


Požadované řešení

Vrátit mi peníze zpět, které jsem zaplatila dvakrát jednou hotově pak kartou. To musí vidět u objednávky,že přišlo víc peněz.

+ poslat peníze za odstoupení smlouvy a zboží které jsem poslala zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2025 14:56, před 8 hodinami

Duplicitní platba by byla v tomto případě bezdůvodným obohacením. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.