Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:373
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#80465Reklamace sedaci soupravy/odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2025, včera

Lucie Špačková

Znění stížnosti

Dne 18.11.2024 podána reklamace č.*** sedaci soupravy korfu. Společnost mě kontaktovala, že reklamace bude řešena návštěvou servisního technika. Dne 12.12.2024 společnost poslala email, že technik nedorazí a nabízí jako kompenzaci vrácení částky 15% zpět.Nesouhlasila jsem,tak společnost poslala formulář pro odstoupení od kupní smlouvy. Dne 20.12.2014 Posláno vyplněné odstoupení od smlouvy a 11.1.2025 proběhl svoz sedačky. Společnost nereaguje na emaily kdy vrati kupni cenu, ani na otazku stavu reklamace!! Dovolat se společnosti je prakticky nemožné!!


Produkt

Číslo dokladu o prodeji ***, číslo reklamace ***


Požadované řešení

Okamžité vrácení kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2025 15:30, před 7 hodinami

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Spotřebitel může primárně požadovat odstranění vady věci. Odstoupení od smlouvy může žádat až následně například v případě, že prodávající vadu odmítl odstranit.

Dle § 2171 odst. 4 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.