Počet nahlášených stížností: | 257 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 24.6.2024 jsme koupili jako dárek na prodejně Datart v OC Chodov hodniky Garmin Instinct 2 - Graphite + ochrannou fólii. Ochrannou fólii jsme nakonec vrátili, jelikož ji nebyli schopni nasadit a v domnění, že se jedná o opravdu velmi kvalitní a odolné hodinky, proto byly vybrány, nebude fólie potřeba. Minulý týden, jsem si všimnul drobného škrábance na sklu. Hodinky, jsem šel tedy reklamovat dne 15.1.2025 s tím, že chci opravu.
Dnešního dne mi byl poslán email, že reklamace na *** - Chytré hodinky Garmin Instinct 2 - Graph ze dne 15.01.2025 , kterou evidujeme pod číslem *** byla ukončena. Reklamace byla neuznána a to z důvodu Zamítnutí – mechanické poškození. Podrobnější informace Vám budou předány společně s výrobkem. Tedy za cca. týden od předání zboží k reklamaci.
Mrzí mě, že hodinky, které jsou propagovány jako odolné armádní úrovně, nevydrží cca. půl roku běžného nošení a prodávající, to ani moc neřeší. Soused si koupil Čínské chytré hodinky a při prvním problému mu byli vyměněny a to stály pár korun. Hodinky za 5000,-Kč a reakce žádná.
Tyto odolné hodinky jsou vodotěsné do hloubky 100 metrů a jsou odolné proti vysokým teplotám a nárazům. Navíc díky pouzdru z polymeru vyztuženého vlákny a chemicky zpevněnému sklu Corning® Gorilla® Glass odolnému proti poškrábání snesou i ty nejtvrdší podmínky. Z pohledu odolnosti splňují podmínky vojenské normy MIL-STD-810.
Výměna zboží nebo vrácení zboží (odstoupení od smlouvy).
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže vadu na zboží způsobil spotřebitel, např. došlo k mechanickému poškození zboží, nejedná se o výrobní vadu, a podnikatel tak může reklamaci zamítnout.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.