Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
POZOR na podmínky eshopu www.kosile24.cz!!, pozorně čtěte veškeré emaily, které od nich dostanete- v listopadu jsem chtěla koupit vánoční dárek manželovi- košili od značky, kterou má rád. Eshopy začaly nabízet akce na prodloužení doby vrácení zboží, většinou do 10.ledna 25, a tak jsem zavolala do eshopu kosile24, kde jsem se paní majitelky ptala, kdy budou mít takovou akci, že manželovi objednám víc košil, aby si mohl vybrat. Paní mi sdělila, že si mám objednávku udělat hned, že mi "akci" umožní dřív ( samozřejmě tvrdí, že o vrácení nebyla řeč, je to bohužel tvrzení proti tvrzení, ale já jsem naší dohodu znovu zopakovala v poznámce objednávky!) Objednala jsem ( 21.12.) s tím, že jsem do poznámky napsala doslovně:" Dobrý den, včera jsem volala ohledně prodloužení doby vrácení po Vánocích, poprosím objednat až bude tato akce ( vrácení do 10.1.25). Moc děkuji." Dostala jsem email s potvrzením objednávky ( ráno) a ten den odpoledne přišel ještě email Poděkování za objednávku, kterému jsem bohužel nevěnovala pozornost, ve kterém ale pozměnili podmínky akce, takže bylo 30 dní na vrácení ( zboží mi bylo doručené 27.11.) a do 10.1.25 byla možná pouze výměna. I když jsem měla v poznámce, že chci vrácení zboží, nikdo mě nekontaktoval, že jsou jiné podmínky. 2.1. jsem požádala o vrácení 1 košile ze 3, ale odpověděli mi, že vrácení není možné, jen výměna. Trochu mě to zarazilo, ale 2 košile, které jsme si nechali, nebyly z materiálu ( flex jersey), které má manžel rád, tak jsem objednala košili v tomto materiálu ( košile byla dražší, tak jsem ještě 200,- doplatila). Bohužel tato košile manželovi neseděla, tak jsem jí chtěla vrátit, ale opět mi odpověděli, že vrácení není možné, jen výměna. Ale ve velikosti, materiálu ani vzoru už eshop nenabízí košili, která se nám líbí, a tak se dohaduji s eshopem, že tyto pravidla postrádají logiku, protože teď mi vlastně nezbývá ( ačkoliv jsem jim psala, že bych ráda
vyměnila košili, až budou nové vzory, někdy březen až květen), než objednávat a vracet košile, které se nám nelíbí, ale jsou za stejnou cenu a v požadované velikosti. A kdyby se nám líbila třeba košile levnější, tak máme smůlu, protože rozdíl nám nevrátí a museli bychom vymyslet nějaké jiné zboží v přesně v hodnotě rozdílu
Vrácení peněz za košili.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel ze zákona dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Podnikatel však může (nejčastěji ve svých obchodních podmínkách) spotřebitelům poskytnout i práva nad rámec zákona, např. více času na vrácení zboží.
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže se tedy společnost zavázala k tomu, že spotřebiteli umožní zakoupené zboží vrátit i po uplynutí 14 dnů od převzetí, je povinna svůj závazek dodržet. V tomto případě společnost zavázal její zaměstnanec, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.