Společnost


KB Penzijní společnost, a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8049Stížnost na chování KB penzijní společnosti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2015, před 9 lety

Josef Bořík

Znění stížnosti

Manželka dne 26.11.2014 ukončila trvalý pobyt v ČR, i nadále však pracovala pro zaměstnavatele se sídlem v ČR ,a proto stále byla účastníkem veřejného sociálního a zdravotního pojištění v ČR.Dále upozornuji na formát rodného čísla ve smlouvě o penzijním připojištění,z kterého jasně vyplývá české občanství.
Dopisem ze dne 5.3.2015 vyzvala KB manželku jako cizince k doložení dokladů.
Na to manželka reagovala dopisem odeslaným 27.3.2015 ve kterém KB oznámila,že vzhledem k rodnému číslu získaném narozením není a nemůže být cizinec!
Pokud pominu podivný přístup zaměstnanců KB penzijní společnosti na infolince,kteří vůbec nevěděli jak a co je potřeba doložit v případě že občan ČR má ukončený trvalý pobyt v ČR ,nebo informaci infolinky 30.3.2015 že smlouva stejně bude ukončena.
V dopise z 10.4.2015 oznámila KB: přes upozornění na možnost vypovězení smlouvy ze strany penzijního fondu jsme od Vás dosud neobdrželi žádnou odpověď, VYPOVÍDÁME smlouvu. Musím se ptát,co je tedy dopis z 27.3.2015 ?
Tímto považuji chování KB za zvláštní a poněkud účelové.
K tomuto nemuselo dojít ,pokud by dokázala KB jasně formulovat své požadavky v dopise či na infolince.


Produkt

Ukončeni penzijního připojištění ze stany KB


Požadované řešení

Trvám na pokračování uzavřené smlouvě o penzijním připojištění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2015 14:14, před 9 lety

Penzijní společnost může smlouvu o doplňkovém penzijním spoření vypovědět účastníkovi doplňkového penzijního spoření (dále jen „účastník“), který porušil povinnost sdělit penzijní společnosti stanovené údaje. Těmito údaji jsou takové údaje, jsou rozhodné pro nárok na státní příspěvek (podmínky pro nárok na státní příspěvek jsou uvedeny v § 13 zákona o doplňkovém penzijním spoření).

Podle § 13 odst. 3 zákona o doplňkovém penzijním spoření má účastník povinnost bez zbytečného odkladu písemně oznámit penzijní společnosti všechny změny týkající se bydliště, dále zda účastník požívá důchodu z důchodového pojištění podle tuzemských právních předpisů, zda je účasten tohoto důchodového pojištění nebo zda je účasten veřejného zdravotního pojištění v České republice. K prokázání splnění těchto podmínek je účastník povinen sdělit penzijní společnosti rodné číslo přidělené příslušným orgánem České republiky, nebylo-li mu rodné číslo přiděleno, pak číslo pojištěnce vedeného v registru pojištěnců podle zákona upravujícího pojistné na všeobecné zdravotní pojištění.

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, měl by tento postup reklamovat. Při reklamaci by měl spotřebitel jednat v souladu s reklamačním řádem společnosti uveřejněném na adrese www.kbps.cz/_sys_/FileStorage/download/1/996/reklamacni-rad-kb-ps.pdf. Nebude-li spotřebitel se závěry reklamace spokojen, může se obrátit na Českou národní banku, která nad touto oblastí vykonává dohled, se stížností proti společnosti (více informací ohledně podání stížnosti naleznete na webové adrese http://www.cnbprovsechny.cnb.cz/cs/dohled/zasilani_stiznosti_do_CNB.html).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2015 13:59, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.