Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 13 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den, cca pred tremi mesici jsme reklamovali u spolecnosti tmobile tablet. Pri vyzvednuti zbozi jsem zjistil, ze je tablet poskrabany na stredovem ramecku (v prijimacim protokolu reklamace o skrabancich ani zminka, protoze zadne nebyly). Pri rozporovani stavu zbozi po reklamaci nam pracovnik zdelil, ze prijimaci technik neni povinnen psat stav zbozi a zadost o odstoupeni od smlouvy zamitnul. Po mesicnim dohadovani tmobile uznal chybu a nabidl prekrytovani, nicmene- cenu prekrytovani bychom museli uhradit a tyto naklady by byly zpetne doplaceny formou slevy na pausalu... Prosim o vyjadreni se k tomuto problemu a navrh, jak postupovat dal. Jedine reseni aktualne vidim predani pripadu COI a medializaci celeho problemu, protoze toto jednani se jednoznacne neslucuje s obcanskym zakonikem ani s predeslym obchodnim zakonikem. Predem dekuji za radu
tablet samsung
Odstoupeni od kupni smlouvy
|
Tweet |
Pokud byl výrobek během reklamačního řízení poškozen, může spotřebitel požadovat náhradu škody, neboť prodávající při převzetí cizí věci odpovídá za její zničení, ztrátu nebo poškození. K prokázání, zda výrobek byl k reklamačnímu řízení předán bez uvedeného poškození a škoda tak zřejmě vznikla během reklamace, slouží zpravidla reklamační protokol, do kterého prodejce při převzetí věci do reklamace zaznamená případná poškození věci.
Uvedené poškození věci v reklamačním řízení by nemělo být řešeno reklamací (nelze tedy ani z tohoto důvodu odstoupit od smlouvy), ale spíše žádostí o náhradu škody. Jedná se o žádost o náhradu škody na převzaté věci podle § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ze zákona odpovídá za poškození ten, kdo věc převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (rovněž i povinnost prodejce převzít reklamovanou věc do reklamačního řízení) . Škoda se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Pokud o to poškozený požádá, může být škoda uhrazena v penězích.
Prodávající se nemůže zbavit odpovědnosti tím, že označí za škůdce servis, přepravce či jiné osoby. Převzetím věci nese odpovědnost za jakékoliv poškození prodávající.
Pokud prodávající odmítne škodu nahradit (popřípadě poškozenou věc na své náklady opravit), bude nezbytné danou věc řešit soudní cestou podáním žaloby. Ještě před tím se posílá předžalobní výzva. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Škůdce jejím zasláním poškozený zároveň naposledy upozorní, že má možnost nahradit škodu bez dalších soudních nákladů.
Při podávání podnětu státnímu dozorovému orgánu je nutné si uvědomit, že ČOI bude řešit porušení zákona o ochraně spotřebitele z pohledu veřejnoprávního, nikoli soukromoprávního. Výsledkem tak může být uložení pokuty danému podnikateli při zjištěném porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele (např. nevydání písemného potvrzení o přijetí věci do reklamace), nikoli rozhodnutí v konkrétní věci ve prospěch spotřebitele. Svých soukromoprávních nároků se spotřebitelé musí domáhat prostřednictvím občanskoprávního řízení před soudem.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se bohužel rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.
Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.