Společnost


Top Zámečník 24 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80517Uvedení v omyl a následné předražené otevření zámku u dveří

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2025, před 4 dny

Marcela Luňáčková

Znění stížnosti

Dnes odpoledne si 16letý syn zabouchl klíče doma. Zjistil to až cestou do Prahy a protože zrovna nikdo s klíči nebyl ve městě, domluvili jsme se telefonicky, že zkusí sehnat zámečníka a uvidíme. Sehnal firmu Top zámečník 24, kde mu po sdělení naší adresy řekli částku 900,- až 1500,- Kč. Syn mi to oznámil a já, protože jsem zrovna byla 300km od domova, souhlasila. Jaké bylo moje rozčarování, když mi potom syn zavolal, že už je doma a že musel zaplatit 6225,- Kč! Tolik peněz doma neměl, tak si ještě musel půjčit od kamarádky. Volala jsem hned tomu technikovi a on mi do telefonu potvrdil, že mu na dispečinku tuto cenu řekli, ale že si započítal ještě nějaký příplatek! O nějaké domluvě nechtěl vůbec slyšet. Navíc si o tuto částku řekl až v momentě, kdy zámek otevřel! Přijde mi to naprosto nehorázné, asi na místě viděl mladého kluka, tak si řekl, natáhnu ho. Kdyby mu rovnou řekli tuto částku, tak bychom to odmítli. Syn by prostě počkal, než přijedu domů. Je to podle mě jen zlodějna, klamání zákazníka a nehorázné využívání lidí v nouzové situaci!


Požadované řešení

Za mě by měli část peněz vrátit, je to naprosto přemrštěná cena, navíc firmou odhadovaná cena byla 900,- až 1500,- Kč, což se zásadně liší od konečné ceny 6225,- Kč! A o žádném příplatku při objednávání služby nepadlo ani slovo.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2025 10:33, včera

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

Více informací k této problematice se spotřebitelé dočtou v našem článku na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.