Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1381
Z toho za letošní rok:23
Stále v řešení:41
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 306 stížnostech.

#80518Neuznaná reklamace poslední den záruční doby

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2025, před 4 dny

Miloslav Rajský

Znění stížnosti

Manželka si objednala mobilní telefon Samsung A33 5G 19.1.2023, doručení bylo do boxu nejdříve následující den 20.1.2023.
Dne 20.1.2025 se pro vadné chování výrobku rozhodla telefon reklamovat - přesně na den - 24 měsíců od koupě.
Pro nemožnost založení reklamace přes aplikaci Alza jsme kontaktovali zákaznické centrum, kde pracovnice náš problém zaevidovala a protože nedokázala sama reklamaci založit, tak nás odkázala na reklamační oddělení.
Z něho se nám dostalo 24.1.2025 vyrozumění, že náš požadavek zamítají, protože se výrobek nemohl v době telefonátu dostavit na pobočku Alza.
Což je nepravda s ohledem na nonstop funkční Alza boxy, které slouží i k reklamacím/vrácení zboží. Pouze pracovnice call centra nedokázala vyřešit náš požadavek a tím se celý proces zpozdil do doby již po záruční lhůtě.


Produkt

Reklamace mobilního telefonu Samsung A33 5G poslední den záruční doby


Požadované řešení

Spustit i zpětně proces reklamace, tzn. odeslat výrobek k posouzení a buď v případě neopravitelnosti zaslat zpět peníze nebo mobilní telefon opravit nebo nabídnout v obdobné cenové relaci současný model.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2025 06:37, před 12 hodinami

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamace je přitom podána již samotným oznámením, že je zboží vadné, tedy ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci. Při přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. x) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.