Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaplatili jsme předem focení našeho svatebního dne 18.4. 2015.
Cena byla 2900Kč a v ceně bylo DVD s fotografiemi a 15kusů
vytisknutých ve velikosti 15x10cm.
Po dvou měsících jsme napsali výzvu a poté nám přišlo DVD s neopravenými fotografiemi.
Fotografie i po připomínání stále nemáme.
Ke všemu p.Šrámek nekomunikuje, na telefonní čísla se nedovoláme.
A kdybychom si neřekli o fakturu, i tu by jsme neměli.
Svatební fotografie, balíček základ, máme vybráno na webových stránkách p. Šrámka.
Vrácení peněz nebo dodání fotografii.
|
Tweet |
Pokud zhotovitel nesplnil svůj závazek ve sjednané lhůtě (sjednána konkrétní doba splnění závazku), nastávají pro něj právní důsledky prodlení dlužníka s plněním závazku. Pokud v důsledku prodlení dlužníka dojde k podstatnému porušení smluvní povinnosti, tak máte právo odstoupit od smlouvy bez dalšího. Jestliže prodlení zakládá nepodstatné porušení smluvní povinnosti, je možné od takové smlouvy odstoupit až poté, co poskytnete dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění, a zhotovitel nesplní závazek ani v ní.
Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž již při uzavření smlouvy osoba, která je v prodlení, věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala (např. když ze samotné smlouvy vyplývá, že na pozdějším zhotovení nemáte zájem, protože dílo již nebudete moci využít). V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Zde doporučujeme poskytnout dodatečnou lhůtu ke splnění závazku.
Domníváme se, že se v daném případě jedná o nepodstatné porušení smlouvy, kde bychom doporučili poskytnout dodatečnou lhůtu ke splnění závazku, a to doporučeně s dodejkou. Pokud svůj závazek nesplní zhotovitel ani v této dodatečné lhůtě, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. To by znamenalo, že zhotovitel musí vrátit peníze za nedodané dílo.
Byla-li uzavřena smlouva o dílo (zhotovení fotografií) a doba plnění nebyla nikterak ujednána (nebyl sjednán termín splnění zakázky), zákon ukládá zhotoviteli, aby dílo provedl v době přiměřené jeho povaze. Současně se má za to, že je čas plnění ujednán ve prospěch zhotovitele. To znamená, že se může rozhodnout splnit závazek před uplynutím přiměřené doby, avšak objednatel díla od něho nemůžete předčasné plnění vyžadovat. Chybí-li tedy ve smlouvě termín dokončení díla a současně i uplynula doba podle spotřebitele přiměřená k jejímu provedení, je nutné povinnou stranu o plnění požádat.
Výzva k plnění nemá zákonem předepsanou formu. Stačí tedy, pokud k plnění ze smlouvy vyzvete ústně. Není však nad písemnou formu, která snáze prokáže vaši projevenou vůli. Splnění závazku můžete požadovat nejdříve po uplynutí přiměřené doby, která je k provedení opravy zapotřebí. Musí se při jejím stanovení přihlédnout k rozsahu a náročnosti prací. Budete-li mít za to, že potřebná doba již uplynula, vyžadujte vydání nedodaného díla bezodkladně, tj. v řádech hodin či dnů podle povahy závazku. Zákon v tomhle směru není úplně přesný, proto bude jistější ve výzvě uvést přesný termín pro splnění či určit lhůtu, dokdy nejpozději tak má učinit. Takto určená lhůta je pro povinnou stranu závazná.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném živnostenském rejstříku (Petr Šrámek, Na Šutrovině 450, 739 34, Šenov). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči zhotoviteli díla takové právní jednání účinné.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.