Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Nesouhlasím s poplatkem domovního asistenta ve výši 99kč. Pronajímatel tvrdí ,že dělal průzkum ale to je asi málo na to aby to byl povinný ,zákonný poplatek.
Poplatek za domovního asistenta ve výši 99kč. Nesouhlasím.
Zažalovat hromadně protiprávní jednání pronajímatele.
|
Tweet |
Ustanovení § 2251 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku říká, že nájemce platí nájemné předem na každý měsíc nebo na jiné ujednané platební období, nejpozději do pátého dne příslušného platebního období, nebyl-li ujednán den pozdější. Společně s nájemným platí nájemce zálohy nebo náklady na služby, které zajišťuje pronajímatel. Dále platí, že pronajímatel nesmí požadovat po nájemci jiná plnění než ta, která jsou výše uvedená.
Co se služeb týče, ustanovení § 2247 OZ říká, že pronajímatel zajistí po dobu nájmu nezbytné služby. Má se za to, že nezbytnými službami jsou dodávky vody, odvoz a odvádění odpadních vod včetně čištění jímek, dodávky tepla, odvoz komunálního odpadu, osvětlení a úklid společných částí domu, zajištění příjmu rozhlasového a televizního vysílání, provoz a čištění komínů, případně provoz výtahu.
Pokud by byla uvedená služba ve smlouvě a nájemce by z ní měl prospěch, mohl by být popsaný postup v pořádku. S ohledem na popis služby na stránkách společnosti máme však za to, že z ní nájemce přímý prospěch nemá.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.