Počet nahlášených stížností: | 539 |
Z toho za letošní rok: | 18 |
Stále v řešení: | 54 |
Dobrý den,
dne 7.1.2025 jsem před dovolenou objednal z eshopu OdKarla zboží.
Mezi ním bylo i vodotěsné pouzdro pro akční kameru DJI Osmo Action, CPL filtr, selfie držák, dětský fotoaparát s příslušenstvím.
Dne 10.1.2025 balík došel do ZBOXu. Šel jsem si tedy balík vyzvednout. ZBOX se mi neotevřel, údajně z důvodu jeho zamrznutí (osobně si myslím, že přihrádku zablokovalo nevhodné umístění balíku). V aplikaci se však balík tvářil jako vyzvednutý. Okamžitě jsem kontaktoval podporu zásilkovny.
Měli na řešení sedm pracovních dnů. S tím, že do telefonu mi řekli, že přihrádka je zablokovaná a nikdo cizí ji nyní neotevře (pouze technik - zaměstanec firmy Zásilkovna s.r.o. (!)).
Dne 18.1.2025 jsem odjel na dovolenou a bohužel i přes to, že kamera je vodotěsná do 11m, tak do ní při šnorchlování cca v 1m natekla slaná voda a zničila se. Nebýt neschopnosti zásilkovny, tak by se nic takového nestalo (bohužel pouzdro jinde neměli skladem).
Dne 27.1. (po návratu z dovolené) jsem kontaktoval zásilkovnu. Řekli mi, že balíček je ztracený a že já ho reklamovat nemůžu, že to může pouze odesílatel. Kde balík skončil, když k němu měl přístup pouze zaměstanec firmy (?).
Nedovedu si představit, že by v boxu bylo hodnotnější zboží, případně by v něm byla citlivá elektronika, která kdo ví jak dlouho zbytečně ležela na mrazu, případně někdě ve skladu, či někde jinde... Nemluvě o tom, že zákonná 14ti denní zákoná lhůta utekla aniž bych zboží viděl, žádné potvrzení o tom, že zboží nemám mi nechtěli poslat.
Tento případ je pro mě velkým zklamáním a bohužel přestanu služeb této firmy využívat. I když jsem ji všude vychvaloval, používal u svého vystaveného zboží na Vinted, Aukro... Touto stížností bych chtěl upozornit další lidi, že se něco takového může stát. Osobně si už hodnotnější zboží, či zboží na které spěchám, do ZBOXu nikdy neobjednám.
M.
Z2807083824
Finanční vyrovnání
Myslím, že v trackingu by se měla zobrazit informace, že s vyzvednutím je problém, aby se to dozvěděl i odesílatel.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.