Počet nahlášených stížností: | 80 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
To, že mi bez mého souhlasu změnili tarif, bych pominul. Ale když mi účtují 5797korun za nic, to mě vážně mrzí. Podle jejich logiky je jedno, jestli někomu dojde SMS, my ji tu máme napsanou, tak ji účtujeme. 3800x během dvou hodin 2.1.2025. To je jako když řeknu, je mi jedno, že vám platba nedorazí, já jsem ji zadal, víc mě nezajímá.
Chápu, že je nejspíš chyba v přístroji u mě (virus v mobilu), ale za nulovou službu se neoprávněně obohatili.
Již jsem podal reklamaci, žádal jsem i slevu, nevyšli mi vstříc.
Částku jsem zaplatil.
Mobil od ČEZ
Sleva na vyúčtování na pokrytí reálných nákladů firmy ČEZ s přiměřeným ziskem. Při reálné ceně okolo 10hal za SMS se ziskem 50% 15hal x 3800 je 570korun. Kdyby to bylo 1000, budu souhlasit.
|
Tweet |
Změna tarifu:
Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením v provozovnách a na webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.
Účastník smlouvy má pak na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou, anebo ukončením smluvního vztahu; nemá však nárok požadovat setrvání u stávajících smluvních podmínek.
Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Vyúčtování:
Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním, je možné jej reklamovat. Na stránkách společnosti je uvedeno, že reklamaci je možné podat:
- prostřednictvím kontaktního formuláře na stránkách společnosti (zde: https://www.cez.cz/cs/kontakty/napiste-nam),
- telefonicky prostřednictvím bezplatné zákaznické linky 800 810 820,
- osobně na kontaktních místech Skupiny ČEZ,
- písemně na adrese ČEZ Prodej, a.s., Guldenerova 2577/19, 326 00 Plzeň.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.