Společnost


REDOGAN s.r.o.

Počet nahlášených stížností:44
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80538Nepřiměřená sankce

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2025, před 3 dny

Aleš Žvák

Znění stížnosti

V Listopadu 2024 jsem změnil dodavatele el.energie z důvodu výhodnější ceny od spol. EON k Centropolu.Tuto změnu jsem podstoupil i za výši sankce za nedodržení smlouvy 5500,-. Přišlo mi vyúčtování od EONu na částku cca 13500,- a zároveň nabídka ze 16.12.2024 na splácení na kterou jsem nereagoval,protože jsem toto chtěl zaplatit ve třech měsíčních spl. V prosinci 16.jsem uhradil 3500,- v Lednu 2025 pak 5500,- sankci za nedodržení smlouvy.Údaje pro tuto platbu jsem obdržel koncem prosince 2024. Takže mi zbývalo doplatit 10000,- které jsem chtěl uhradit ve dvou měsíčních spl. Podotýkám, že jsem KAŽDÝ měsíc EONu platil takže nechápu proč mi i přes to všechno dnes přišel dopis od firmy REDOGAN ve kterém se píše o ,,poplatku za správu ve výši 2990,- Za mě je to nehoráznost 1.kategorie néli novodobá lichva!!!


Produkt

Osobní návštěva Krajského inkasního specialisty


Požadované řešení

Stornování pohledávky *** u firmy REDOGAN s možností splacení dluhu spol.EON


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2025 09:15, před 14 hodinami

Zdůrazňujeme, že inkasní agentura (tj. společnost, které byla pohledávka postoupena - v tomto případě společnost REDOGAN s.r.o.) není exekutorem, nemá žádná zvláštní oprávnění a jde jen o podnikatele, který se živí vymáháním pohledávek. Nemůže tedy vstoupit do obydlí či odstavovat účty spotřebitele apod. Poplatek za vymáhání skrze inkasní agenturu je pak podle judikatury neoprávněný.

V tomto případě záleží, co bylo mezi spotřebitelem a původním dodavatelem ujednáno. Pokud se spotřebitel se společností dohodl na splacení částky v několika měsíčních splátkách, přičemž tyto splátky včas v ujednané výši uhradil, nemělo by dojít k postoupení pohledávky inkasní agentuře. Pokud však k dohodě mezi stranami ohledně placení ve plátkách nedošlo, mohla by společnost pohledávku postoupit a žádat zaplacení případných úroků z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.