Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
informace k reklamaci/stížnosti na LG.
Pračka začala protékat na konci října, 2024.
1) 25.10.24 v 10:30 telefonat na LG servis - nahlásila jsem, že pračka protéká. Instrukce od LG, at zjistím zda neteče
hadice.
2) Pračka je vestavěná v lince, musela jsem si pozvat člověka na její vyndání. Potvrzeno 11.11., že hadice neteče.
Týž den jsem napsala email na LG, že závada není způsobena hadici, ale že manžeta netěsní. Email bez odpovedi
3) 21.11. opakovaný telefonat na email bez odpovědi. LG se vyjádřilo, že bezprostředně k posouzení reklamace
požadují fotografii. To mi specifikováno předem nebylo.
4) 29.11 zaslán email s fotografii
5) 10. 01. další telefonat, připomínka o zaslané reklamaci, včetně fotografie bez vyjádření.
Týž den odpoledne, 10.01, zamítnutí, že na manžetu se záruka nevztahuje a že se jedná o poškození 'chemického'
rázu.
6) 12.01. stížnost emailem na LG.
7) 15.01. osobní návštěva Electro world/Datart, kde byla pračka zakoupena. A zaslání emailu s výše uvedenými informace a prosba na předání centrále a oddělení kvality
8) 23.01. odpověd z LG zákaznického servisu - vyjádření, že jsem poškozenou pračku neměla používat - pracovník tedy email ani nečetl...
Pračka LG - reklamace - pračka protéká od konce října 2024 (potřeba výměny manžety)
Oprava + kompenzace za promrhaný čas a navýšenné náklady nebo vrácení peněz
Porušení zakaznických práv a neetické chování.
Prosím, kontaktujte mě přes email na lenka.kamau@email.cz, ne telefonicky.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace ve stanovené době je však třeba zaslat ještě před samotným oznámením výsledku reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.