Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v roce 2017 jsem si koupil na novostavbu střešní tašku KM Beta s povrchovou úpravou "Briliant-lesklá".
Po cca 6letech mi střecha zflekatěla(foto v příloze). Asi ze 2/3 tašek se tato povrchová úprava ztratila. Výrobce tvrdí, že jde o barevní odstín, ale s tím nesouhlasím, protože na stránkách to prezentují jako povrchovou úpravu.
Reklamace mi nebyla uznána z důvodu, že se záruka na "odstín" (dle mě jde o povrchovou povrchovou úpravu) nevztahuje a že není narušena funkčnost tašky a nabídly barvu, abych si střechu natřel, což jsem odmítl.
Dle mého názoru je funkčnost tašky narušena, protože právě na leklém povrchu se má méně držet nečistot, ale jak se z tašky tento lesk smyl, tak se stala taška hrubší a zachytávají se na ní nečistoty(mech atd.). Vlastně se z tašky "Briliant-lesklá", stala taška "Elegant-matná".
Jednalo se o dodací list ***.
taška KB Beta Briliant-lesklá
finanční kompenzace
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu dvou let, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
V tomto případě tedy záleží, co bylo případně stanoveno mezi stranami ve smlouvě či v obchodních podmínkách ohledně reklamace v prodloužené záruce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.