Společnost


MK CORPORATION s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80578Nefungující větrná elektrárna

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2025, včera

Bronislav Mazal

Znění stížnosti

V lednu 2024 jsem uzavřel smlouvu na instalaci domácí větrné elektrárny, která měla sloužit jako podpora fotovoltaiky a dobíjení baterií když nesvítí nebo přes zimní období. Přesto, že jsem jim napsal přesné označení bateriboxu před samotnou instalací, která proběhla po termínu daném ve smlouvě o dílo, potvrdila mi firma že připojení nebude problém. Po instalaci a připojení do baterriboxu jsem zjistil, že přesto, že se větrná točí i v noci, baterie nedobíjí. Proto jsem kontaktoval výrobce bateriboxu oigpower České Budějovice a bylo sděleno, že do tohoto boxu nelze takto větrnou elektrárnu připojit, což by si měla firma provádějící instalaci zjistit. Snažil jsem se firmu kontaktovat- emailem, doporučeným dopisem, telefonem- marně, nakonec přes datovou schránku kolegy, kterého jsem zplnomocnil jsem poslal odstoupení od smlouvy a požadavek vrácení uhrazených peněz (téměř 200000,-Kč). Zprávu si vyzvedli, ale odezva zatím žádná.


Produkt

Instalace, připojení, revize větrné domácí elektrárny 3kW


Požadované řešení

a) buď dokončení aby byla funkční a dobíjela baterie
b) demontáž a vrácení peněz uhrazených faktur.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2025 10:46, před 3 hodinami

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla pravděpodobně sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Spotřebitel má primárně právo na odstranění vady. Odstoupení od smlouvy či slevu z kupní ceny může spotřebitel požadovat například až v případě, kdy podnikatel odmítne vadu odstranit.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.