Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#8058Klamání spotřebitele SLEVA 2000,-, která není slevou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.10.2015, před 9 lety

Jiří Čada

Znění stížnosti

Dobrý den,

jsem více jak 15 let zákazníkem Vodafonu. Potřeboval jsem nový telefon a tak jsem se rozhodl podívat na nabídky svého operátora. A potěšila mne nabídka, která mne uvítala na webu VODAFONE.cz a zněla "Pouze v našem eShopu získáte slevu 2000 Kč na většinu LTE telefonů. A naši věrní ušetří ještě víc". Podle informací na webu, mi bude tato sleva poskytnuta ve chvíli, kdy si nechám prodloužit smlouvu na další dva roky za stávajících podmínek. Což by mi nevadilo. Jaké ovšem bylo mé zklamání, když po několikerém řešení s operátorem jak se k využití této nabídky dostat dozvídám, že se nejedná o slevu, ale částka 2000,- bude rozložena do splátek. Takže telefon je za plnou cenu. Dle mého názoru je toto naprosto jasné klamání spotřebitele! Souhlasíte?

Děkuji za odpověď

S pozdravem

Jiří Čada


Požadované řešení

Řešení: Odpověď. Chtěl bych to dále medializovat, protože se mi toto jednání nelíbí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2015 11:54, před 9 lety

Klamavá reklama je taková reklama, která souvisí s podnikáním nebo povoláním, sleduje podpořit odbyt movitých nebo nemovitých věcí nebo poskytování služeb, včetně práv a povinností, klame nebo je způsobilá klamat podáním nebo jakýmkoli jiným způsobem osoby, jimž je určena nebo k nimž dospěje, a tím i zřejmě způsobilá ovlivnit hospodářské chování takových osob.

Klamavou obchodní praktiku definuje § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dozorovým orgánem je dle § 7 písm. i) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy krajský živnostenský úřad (na základe odkazu v § 23 odst. 10 zákona o ochraně spotřebitele). Ke krajskému živnostenskému úřadu je tedy možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele s podezřením na klamavou obchodní praktiku. Místní příslušnost je tu dána podle sídla podnikatele odpovědného za dodržování zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy. Jednotlivé krajské živnostenské úřady lze vyhledat na těchto stránkách: http://www.statnisprava.cz/rstsp/ciselniky.nsf/i/d0048

Dozorový orgán provede sám šetření a vyhodnotí, zdali se skutečně jedná o klamavou reklamu. Pokud o to spotřebitel požádá, bude vyrozuměn o výsledku šetření.

Krajský živnostenský úřad jako orgán dozoru má následující sankční pravomoci: může uložit zadavateli, zpracovateli a šiřiteli reklamy, která je klamavá, pokutu až do výše 10 000 000 Kč podle závažnosti; může tak učinit i opakovaně, tedy více než jedenkrát.

Krajský živnostenský úřad jako orgán dozoru může taktéž nařídit odstranění nebo ukončení reklamy, která je v rozporu se zákonem. A určit k tomu přiměřenou lhůtu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.10.2015 14:35, před 9 lety

Dobré odpoledne, pane Čado,

pokud v eShopu nabízíme slevu na telefon, jde skutečně o slevu, určitě ne o pouhé rozložení ceny telefonu do splátek.

Předpokládám, že došlo k nedorozumění při vysvětlení fungování této nabídky. Slevu získáváte z počáteční platby za telefon, zbytek ceny skutečně platíte ve splátkách, ale v součtu pak zaplatíte o zmíněnou slevu méně, než kdybyste si telefon okamžitě pořídil za plnou cenu bez slevy. Kdybychom vám slevu "doúčtovali" ve splátkách, neměla by taková nabídka smysl.

Pokud byste chtěl podrobnější informace přímo k Vašemu číslu, můžete nám napsat dotaz na stránce http://tam.je/formular.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2015 10:42, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2015 09:20, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost bude proto uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.