Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, prosím, došel mi tento email.
Co je to za blbost? Je to podvod? Nikde nic nedluzim. Nechce se mi nikam volat a poskytovat své údaje.
Co mám prosím dělat? Své povinnosti platím. Jsem v šoku.
Halodová Zlín
Dobrý den,
kontaktujeme Vás v záležitosti správy pohledávky, kterou evidujeme pod Vaší emailovou adresou. Z důvodu Ochrany osobních údajů (GDPR) Vám emailem bez ověření totožnosti nemůžeme sdělit bližší informace, proto nás prosím kontaktujte na telefonním čísle +420 461 002 002 v pracovní dny v čase 7:00 – 17:00 nebo v odpovědi na tento email zašlete celé Vaše jméno a datum narození.
Pokud při této identifikaci ověříme, že pohledávka je skutečně vedena za Vaší osobou, poskytneme Vám konkrétní informace a dohodneme s Vámi úhradu dluhu, dříve než věřitel zvolí řešení správní nebo soudní cestou.
Jestliže se prokáže, že se nejedná o Váš dluh bude Vaše emailová adresa vymazána z databáze.
Nejedná se o spam nebo podvodný email. Existenci naší firmy si můžete ověřit např. v obchodním rejstříku pod IČO 27221971 nebo na stránkách www.intrum.cz.
S pozdravem
Intrum Czech, s.r.o.
Phone: +420 461 002 002 v pracovní dny v čase 7:00 – 17:00
www.intrum.cz
Tafa
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl anebo byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Intrum Czech s.r.o.. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Kontakt na společnost Intrum Czech spotřebitel nalezne na webové adrese: https://www.intrum.cz/zakaznik/kontakt/.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.