Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den. Dne 17.9. 2024 jsem koupila auto v AAA Plzeń. Do smlouvy byl připsán Lokátor Basic2 bez udání ceny. Paní dobře věděla že jsem v ID a že bych nikdy nepřistoupila na takovou cenu 24000 Kč. Myslela jsem si že je to bonus k autu. Pak rychlé podepisování papírů a pryč. Doma jsem vše zjistila. Ráno 18.9.jsem za ní jela aby to zrušila že je to nekalá obchodní praktika, prý to nejde. Zavolala jsem do Globalsec a ty řekli že to zruší v AAA Plzen´. Do 30.1.2025 je Lokátor v Globalsec. 27.9. 2024 posílám do Prahy odstoupení na Lokátor a služby .Zavolali mi z Plzně že si mám přijet pro 4000 Kč. a nebo nic. Je takové jednání dobré. Také jsem několikrát psala panu ombudsmanu AAAAUTO, ten měl po kolegovi vzkázat že je rozhodnuto. NIC NEDOSTANU! Myslím si že žádný pan ombudsman v AAAAUTO neexistuje, jen další podfuk.
žádám o vrácení 24000kč. a AAAAUTO si vyzvedne LokátorBasik2 ve firmě kam ho poslali. Stále tam je.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.