Společnost


eobuv.cz/MODIVO S.A.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80597Nevrácené peníze za zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 hodin 46 minut

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2025, před 8 hodinami

Kateřina Vaňková

Znění stížnosti

Dělala jsem objednávku z eshopu Deezee, nepřišel mi od nich žádný potvrzující email, až následně od Balíkovny, že je balík k vyzvednutí. Tudíž jsem neměla ani číslo objednávky. Dne 20.12.2024 jsem balíček vyzvedla a rozhodla se objednané boty vrátit. Odeslala jsem na jejich českou adresu, kterou měli uvedenou na eshopu (přes zásilkovnu). 2.1.2025 zásilku vyzvedli a doteď nemám vrácené peníze. Kontaktovala jsem je přes email, ale nikdo mi neodpověděl. Volala jsem na jejich tel. číslo uvedené na eshopu (555 508 656). Pokaždé zvedla stejná slečna, která mi pokaždé řekla, že předá informaci na účetní oddělení. Už jsem jim volala po třetí a stále stejná odpověď. Navíc eshop deezee již neexistuje a přejmenovali eshop na Modivo.cz. Bojím se, že peníze už mi nevrátí.


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz ze strany eshopu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2025 13:22, před 5 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: MODIVO S.A., Zielona Góra, Nowy Kisielin – Naukowa 15, 66-002 Zielona Góra, Polsko, případně může být zaslán společnosti eobuv.cz/MODIVO S.A. P.O.BOX 1 DEPO, Liberec 70 46307.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.