Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:374
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#80598Nevrácní peněz

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 hodin 54 minut

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2025, před 8 hodinami

Alena Skalná

Znění stížnosti

15.7. jsem reklamovala sedačku kvůli vadě, ketrá se projevila 3 měsíc od zakoupení, poté mě navštivil technik a zjistil, že je vadný díl kování, prodejce nebyl schopný zajistit nový díl a nabídl, mi kompezaci 1000kč, to jsem odmítla a tak mi reklamační pracovník odeslal formulář Odstoupení od smlouvy. To jsem vzplnila a odeslala 10. 12. 2024. Poté dne 3.1. 2025 si sedačku odvezla svozová firma. Od té doby nikdo nereaguje na emaily, infolinka neexistuje, na prodejnách se nechtějí o nákupu přes eshop vůbec bavit. Takže v reálu nemám ani sedačku ani peníze.


Produkt

nákup sedačky přes ehop a následná reklamace


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz, neboť sedačku už nemám.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2025 13:24, před 6 hodinami

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Dojde-li k odstoupení od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. Účastníci si tak mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.