Počet nahlášených stížností: | 131 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 7 |
Reklamovaná služba: let QS 4108 24.9.2024, v rámci zájezdu FISCHER (Dertour) č.***.
Naše stížnost zaslána 21.10.2024 (viz text níže)
Stížnost zamítnuta 15.11.2024 (JH, Fischer)
"Celá reklamace byla důkladně posouzena a nebylo zjištěno žádné pochybení ze strany cestovní
kanceláře, jež by naplňovalo požadavky kladené § 2537 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku. Dle výše uvedených zjištění, nedošlo k porušení Podmínek uvedených na Vašem
Potvrzení o zájezdu či k pochybení na straně naší cestovní kanceláře. Neshledávám tedy oprávněný
nárok ke kompenzaci. JH, Cusotmer Care Specialist"
Opakovaná stížnost (nesouhlas se zamítnutím, adresováno na mail JH, uvedený v zamítnutí) 15.11.2024, dosud bez reakce.
Text stížnosti zaslané na CK Fischer:
Na uvedený let bylo vysláno letadlo s nefunkčním pomocným motorem APU, kvůli
kterému nebyla krom jiného funkční klimatizace v letadle po dobu stání na ploše.
Nejednalo se o závadu, která by se vyskytla během letu, ale s touto závadou bylo letadlo
již vysláno na linku z Prahy. Tedy s vědomím letecké společnosti. Tuto informaci nám na
naše dotazy poskytla posádka letadla.
Na letišti Boa Vista jsme byli nuceni sedět v letadle 3/4 hodiny, letadlo, do kterého jsme
nastupovali stálo na ploše již hodinu a bylo dosti vyhřáté (vnější teplota vzduchu ve stínu
byla 37 stupňů). Teplota v letadle dosahovala padesátistupňových hodnot při téměř
100% vlhkosti vzduchu. Posádka na žádosti o vysvětlení nebo konkrétní pomoc v dané
situaci (například studené nápoje, zájem o zdravotní stav pasažérů atp.) reagovala jen
slovy „nám je taky teplo“. Na náš dotaz, zda se toto bude opakovat i na mezipřistání
v Dakaru, jsem se dozvěděli, že ano, ale to bude jen 50 minut a v Dakaru již bude
chladněji. Požadovali jsme alespoň zajištění externí letištní klimatizace, kterou letiště
Dakar má k dispozici (na rozdíl od malého letiště Boa Vista), to se ale nestalo.
Mezipřistání v Dakaru nebylo slibovaných 50 minut, ale v důsledku problémů
s doplňováním paliva téměř 2 hodiny. Situace s extrémní teplotou v kabině se opakovala
ještě ve větší a pro lidský organismus daleko náročnější podobě. Téměř netečnost
posádky možná lze přičíst tomu, že se povětšinou zdržovala u předních otevřených dveří
a problém osobně tolik nepociťovala, ale situace na palubě, speciálně v zadní části byla
kritická. Rozhodně ji nelze popsat jako „snížení komfortu“, ale jednoznačně jako
„ohrožující zdraví a život“. Ačkoliv se z pohledu letecké společnosti jednalo o zcela
předvídatelný stav, s ohledem nefunkční APU, tropické klima a nutnost mezipřistání,
nebyla zjevně posádka na tuto situaci technicky ani lidsky vybavena (například dostatek
chlazené vody k dispozici pasažérům v potřebném množství, led k chlazení hlavy a
zátylku atp.) ani nedokázala zvládat situaci na empatické a lidsky pomocné rovině.
Naprosto chyběly základní informace o situaci a její předpokládané délce, jakékoliv
vysvětlení či omluva. Torza informací jsme se dozvídali jen neochotně a individuálně na
naše cílené dotazy. Nastávaly bizarní situace, lidé zrudli, všichni jsme se potili a měli
vypoulené oči, paní před námi byla po akutní střevní viróze a zvracela, jiná mladá slečna
se dala do usedavého pláče, starší pán ze zadní části letadla se svlékl do trenek a šel
k přednímu vchodu a dožadoval se vzduchu, posádka ho posílala zpět, protože předpisy
byly pro posádku důležitější než lidské zdraví. Seděli jsme doslova v kalužích vlastního
potu. Půlvětný náznak omluvy zazněl do reproduktoru až během letu do Prahy a to na
naši opakovanou výzvu.
Cesta nezůstala bez následků na našem zdraví.
Petra: srdeční puls na mých iWatch v letadle ukazoval 150, tlak jsem si neměla jak
změřit, ale po návratu mi neúměrně stoupl a zatím nedosáhl hodnot před dovolenou,
byla jsem na několika vyšetření u lékaře a stále monitorujeme můj zdravotní stav.
Miroslav: ačkoliv jsem se na cestu připravil obvykle dostatečným způsobem (ředění krve,
kompresní punčocha, pohyb), po návratu došlo k výraznému zhoršení chronických
cévních problémů a dodnes přetrvávajícímu výraznému bolestivému otoku dolní
končetiny.
Původně jsme se vraceli z dovolené odpočatí, potíže na zpáteční cestě však dojem z celé
dovolené naprosto zkazily a s následky se vyrovnáváme do teď.
Proto kromě náležité omluvy požadujeme kompenzaci 750 Euro na osobu a
informaci o přijatých opatřeních, aby se tato situace nemohla v budoucnu
opakovat.
reklamovaná služba: let QS 4108 24.9.2024, v rámci zájezdu FISCHER (Dertour) č.***.
Kromě náležité omluvy požadujeme kompenzaci 750 Euro na osobu a
informaci o přijatých opatřeních, aby se tato situace nemohla v budoucnu
opakovat.
|
Tweet |
Podle § 2537 odst. 2 občanského zákoníku musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.
Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů.
Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.
V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.
Jestliže byla reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.