Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#80604Nevyřízená uznaná kompenzace za zpožděný let

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2025, před 8 dny

Lenka Voříšková

Znění stížnosti

Dne 17.9.2024 v 9:30 ráno jsme měli plánovaný let z Heraklionu do Prahy. Ten se však uskutečnil až 18.9.2024 v 0:15 ráno s příletem do Prahy 18.9.2024 ve 2:46 ráno. Na palubě nám posádka sdělila, že máme požádat o náhradu za zpožděný let z důvodu poškozeného letadla. To jsme také ihned 18.9.2024 udělali. Dne 4.10.2024 nam přišly emailem vouchery v hodnotě 12.000 Kč na možnost nákupu letenek u firmy Smart Wings s roční platností. To jsme však obratem odmítli. Podle nařízení EU máme nárok každý na 400 euro v hotovosti. Jenže firma Smart Wings ani jejich ombudsman na opakované urgence i přes datovou schránku vůbec neodpovídají. Psala jsem stížnost na Úřad pro civilní letectví, pod ten prý nespadáme, protože zpožděný let byl uskutečněn že země EU. Takže jsme psali odvolání na řecký úřad. Psali jsme oznámení na úřad pro ochranu spotřebitelů, kde jsme dostali pár rad, kterými se postupně řídím. Ale zdá se, že nikdo nemá příslušné páky donutit firmu Smart Wings k výplatě kompenzací. Stížností je evidentně nepočítaně a řešení nulové. Tak mně napadá, aby se poškození spojili a podali trestní oznámení na policií. Škoda by pak byla dost vysoká, je toto možná cesta?


Produkt

Kompenzace za zpožděný let


Požadované řešení

Vyplacení kompenzace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2025 14:31, před 20 hodinami

Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, přičemž se odvíjí od doby zpoždění a délky letu. Veškeré nároky vztahující se ke zpoždění letu jsou uvedeny v článku 6 výše zmíněného nařízení.

Situaci je vhodné nejdříve řešit s leteckým dopravcem prostřednictvím stížnosti. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je v tomto případě možné podat stížnost národnímu dozorovému orgánu státu s letištěm odletu.

Spotřebitel se může obrátit se vzniklou situací i na ombudsmana společnosti Smartwings, a.s., jestliže má pocit, že společnost reklamaci či jiné podání vyřídila nesprávně či nedostatečně. Více informací o této možnosti spotřebitel nalezne zde: https://www.smartwings.com/ombudsman.

Jestliže se nepodaří spor se společností vyřešit, může se spotřebitel obrátit na národní dozorový orgán v Řecku, jak spotřebitel dle popisu již pravděpodobně učinil:

Hellenic Civil Aviation
Athens International Airport
Building 46
PO 19019
Spata, Attica
e-mail: apr@hcaa.gov.gr
https://hcaa.gov.gr/en/Passenger-Rights

V krajním případě je možné se obrátit na soud nebo Policii ČR.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.