Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80609Špatná komunikace podpory a dlouhá dodací doba s nejasným termínem dodání.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2025, před 8 dny

Adéla Škopíková

Znění stížnosti

Dne 14. 12. jsme si objednali stůl s uvedenou dodací lhůtou 2–3 týdny. Po objednání přišla informace, že dorazí na začátku ledna, což mi vzhledem k vánočnímu období nepřišlo jako problém. Termín dodání se však následně několikrát posunul – nejprve na polovinu ledna, poté o další týden, až nakonec na konec února.

Během této doby produkt zmizel z nabídky na webu a komunikace se zákaznickou podporou byla obtížná. Na kontaktní formuláře nikdo nereagoval, na telefonickou podporu se bylo složité dovolat. Když se mi to podařilo, paní na podpoře mi sdělila, že se spojí s kolegyní z Rakouska a do úterý následujícího týdne mi dá vědět, v jakém stavu objednávka je.

V pondělí 27. 1. mi volala jiná pracovnice, tentokrát ze Slovenska, že stůl dorazí v tomto týdnu, a že to má potvrzené od dodavatele. Nicméně hned následující den, 28. 1., mi přišel e-mail, že dodání se posouvá až na konec února.

Co mě nejvíce zklamalo, je přístup zákaznické podpory. Měla by být schopná pomoci a poskytnout přesné informace, ale ve výsledku jsem se nic nového nedozvěděla. Jediné, co mi bylo sděleno, bylo, že dodavatel má zpoždění – nicméně to pro mě nebyla nová informace, protože stejnou zprávu jsem si již přečetla ve stavu objednávky.

Na můj dotaz, jak je možné, že den předem mi bylo potvrzeno dodání do konce týdne, ale hned další den přišel e-mail s posunutím na konec února, mi nikdo nedokázal odpovědět. Nebyla zde žádná snaha ze strany společnosti situaci aktivně řešit, pouze se předávaly informace o dalším posunu termínu.

Navíc datumy, které mi podpora sdělovala, nebyly nikdy závazné a ani sami pracovníci podpory nedokázali říct, který z nich skutečně platí. Tudíž nemám žádnou jistotu, že objednávka opravdu dorazí na konci února – nebo jestli vůbec někdy dorazí.

Chápu, že mohou nastat nečekané prodlevy, ale očekávala bych jasnější a profesionálnější komunikaci. Byla bych ráda, kdyby společnost v budoucnu lépe informovala své zákazníky, zlepšila dostupnost podpory a aktivně se snažila řešit problémy s dodavateli, místo aby jen posouvala termíny dál a dál. V tuto chvíli stále nevím, kdy (a zda) má objednávka skutečně přijde.


Produkt

JÍDELNÍ STŮL, černá, barvy dubu, 120/120/76 cm


Požadované řešení

Jaký výsledek od této stížnosti očekávám:
• Přesné a detailní vysvětlení, proč společnost nebyla schopna dodat zboží ve slibovaném termínu 2–3 týdnů.
• Oficiální vyjádření od dodavatele, z jakého důvodu má stůl dorazit až po 2,5 měsících.
• Oficiální a závazné potvrzení termínu dodání, abych měla jistotu, kdy stůl skutečně dorazí.
• Pokud stůl do začátku února nepřijde, objednávku stornuji a již si u této společnosti nebudu nic kupovat.

Prosím o návrh řešení vzniklé škody ze strany XXXLutz.

Už teď mám s touto firmou negativní zkušenost a nechci s ní mít do budoucna nic společného – jediným mým přáním je, aby má objednávka dorazila v pořádku a ve slíbeném termínu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2025 13:36, před 2 dny

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti XXXLutz CZ s.r.o., Nárožní 1390/4, 158 00 Praha - Stodůlky. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.